Τετάρτη, Μαΐου 26, 2010

-Που πήγαν τα λεφτά. Η χρυσή τριετία του πρέσβεως.

Συγγνώμη παιδιά, αλλά πάνω στην αναμπουμπούλα μας, με τις προχθεσινές απίθανες αποκαλύψεις του ΒΗΜΑΤΟΣ και του ΕΘΝΟΥΣ, ξεχάσαμε τον πρέσβυ Δημήτρη. Τον μακροβιότερο και καλύτερο υπουργό υγείας που πέρασε ποτέ από αυτή τη χώρα. Τον εκλαμπρότατο Υπουργό Αβραμόπουλο.


Που είχαμε μείνει λοιπόν; Στον Σεπτέμβριο του 2006, αν δεν κάνω λάθος, όταν ο Δημήτρης, -εν όψει της παραπομπής της υπόθεσης της κατάργησης των διαγωνισμών και των απευθείας αναθέσεων του άρθρου 7§2 του Ν.2955/2001 στο Δικαστήριο των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων-, εκδίδει προσωπική εγκύκλιο, με την οποία καλεί τα νοσοκομεία να διενεργήσουν άμεσα (!!!) διαγωνισμούς και να έχουν έτοιμες τις συμβάσεις τους μέχρι το τέλος του χρόνου (!!!). Μάγκας ο υπουργός. Αν μας την πέσουνε ξανά, σου λέει, να έχω κάτι να δείχνω. Εκδίδει προσωπική υπουργική εγκύκλιο λοιπόν. Αλλά τις επίδικες διατάξεις και τις αμαρτωλές υπουργικές αποφάσεις με τις 3πλάσιες, 5πλάσιες και 10πλάσιες τιμές δεν τις καταργεί. Γιατί άραγε;

Οι μήνες περνούν, ο θόρυβος κοπάζει, και, όπως πολύ καλά το φανταστήκατε, η εγκύκλιος του Μεγαλειότατου περνά στην ιστορία σαν αν μην υπήρξε ποτέ. Ουδείς ησχολήθη και ουδείς επιέσθη για να ασχοληθεί. Άλλωστε οι πάντες γνωρίζουν ότι ο Δημήτρης δεν εννοεί ποτέ αυτά που λέει. Ούτε τώρα λοιπόν τα εννοούσε. Η πολιτική, όπως έλεγε και στους προσωπικούς του κύκλους ο διδάκτωρ σε αυτά Καραμανλής, δεν είναι τίποτε άλλο από την πετυχημένη διαχείριση της κοινής γνώμης.


Την άνοιξη του 2007, ο εκλαμπρότατος νοιώθει ότι ο βιοιστορικός του κύκλος στο Υπουργείο Υγείας κλείνει και ζητά να αποχωρήσει αναβαθμιζόμενος. Ο Καραμανλής όμως, σαν καλός κυβερνήτης, δεν δέχεται με τίποτε να αλλάξει τον καλύτερο υπουργό του και τον κρατά καθηλωμένο στην Αριστοτέλους. Η Νέα Δημοκρατία άλλωστε έχει στον τομέα υγείας μια ανοικτή επικοινωνιακή υποχρέωση. Την έκδοση ενός νέου δήθεν νόμου για τις προμήθειες της υγείας. Κάτι που είχε εξαγγελθεί ως μία από τις πρώτες προτεραιότητες με το κυβερνητικό πρόγραμμα του 2004. Ας πάμε λίγο πιο πίσω, στην άνοιξη του 2006, για να το δούμε.



Ο νέος νόμος περί προμηθειών μπορεί να αποτελούσε μείζονα προεκλογική εξαγγελία αλλά ο Κακλαμάνης, μανούλα σε κάτι τέτοια, κατόρθωνε επί δύο ολόκληρα χρόνια να ξεφεύγει. Ελάχιστες ημέρες πριν αφήσει την αναπαυτική καρέκλα, για να προετοιμάσει την καμπάνια του για τον Δήμο, το επιτελείο του αναρτά στην ιστοσελίδα του υπουργείου ένα ημιτελές κείμενο που έμοιαζε με νόμο. Στην σεμνή τελετή παράδοσης στον Εκλαμπρότατο διάδοχό, ο Νικήτας δίνει συμβολικά στην Μεγαλειότητά του ένα στυλό και του ζητάει "να υπογράψει με αυτό το νέο νομοσχέδιο που, αυτός ο δυστυχής, παρόλο που τόσο θέλησε, δεν πρόλαβε".

Ο πρέσβυς όμως δεν καταλαβαίνει από αυτά. Δεν αφιέρωσε την ζωή του στην πολιτική για να απλώνει τις μισοτελειωμένες μπουγάδες του Νικήτα. Δεν ήταν αυτός, κατά πως λέει ο ποιητής, "… για να τον οδηγούν και για να τον προστάζουν σαν πολύτιμο υπηρέτη … … άλλωστε τους έλληνας, μια πανελλήνια εκστρατεία χωρίς Δημήτρη αρχηγό δεν θα τους φαίνονταν και πολλής περιωπής". Πετάει λοιπόν το στυλό, αφήνει να περάσουν μερικές ημέρες για να κρυώσουν οι εντυπώσεις και μετά δίνει εντολή να εξαφανιστεί το ημιτελές πόνημα των προκατόχων από το διαδίκτυο. Ο νόμος Κακλαμάνη περνάει έτσι άδοξα στην ιστορία. Σήμερα, μπορεί να τον βρει κανείς μόνον στα σκονισμένα αρχεία κάποιων μανιωδών συλλεκτών (καλή ώρα).


Ο Δημήτρης προσεταιρίζεται αμέσως τον χειρότερο εχθρό του Κακλαμάνη, τον υφυπουργό Γιαννόπουλο. Ο Γιαννόπουλος βγάζει τα απωθημένα δύο ετών κακιάς καταπίεσης και αρχίζει να ξερνάει χολή στις εφημερίδες. Πρώτα για τους διοικητές που δέχονται κριτική ως ανεπαρκείς. "Δεν έχω βάλει κανέναν σε θέση διοικητή και δεν απολογούμαι". Μετά για το συνολικό έργο. "Απέχουμε πολύ από το προεκλογικό μας πρόγραμμα".
Και τέλος για τον περίφημο νόμο περί προμηθειών. "Πολλά νομοσχέδια έχουν ελλείψεις και άλλα δεν θα προχωρήσουν άμεσα όπως αυτό για τις προμήθειες που είναι αναχρονιστικό!!!"

Ο υφυπουργός Γιαννόπουλος τα λέει και ανακουφίζεται. Ανθρώπινο είναι.


Ο Νικήτας εξαγριώνεται και ζητάει την παρέμβαση του Καραμανλή. Έχει μπροστά του τις εκλογές για τον Δήμο και το μόνο που δεν χρειάζεται είναι το συστηματικό ροκάνισμα της εικόνας του. Ο Δημήτρης συμμαζεύεται με μια ακόμη διπλή κωλοτούμπα.




"Τραβήξαμε τον νόμο απλά για να τον επανεξετάσουμε" δηλώνει. "Δεν θα απομακρυνθούμε από την βασική κατεύθυνση του αρχικού σχεδίου". Η ένταση εκτονώνεται και η ζωή ξαναγυρνάει στους κανονικούς της ρυθμούς. Το νομοθετικό έργο αναβάλλεται για καλύτερους καιρούς. Άλλωστε νόμους έχουμε. Το άρθρο 7§2 του 2955/2001 και τις Υπουργικές Αποφάσεις, με τις βολικές τιμές, που εξυπηρετούν τους πάντες.


Την άνοιξη όμως του 2007 η πίεση ήταν ήδη πολύ μεγάλη. Οι δαπάνες εκτροχιάζονται. Οι αναφορές στον τύπο είναι καθημερινές. Ο "νέος νόμος" έπρεπε να ετοιμαστεί. Ο Δημήτρης πρέπει να περάσει στην δράση.

Εν όψει λοιπόν του brainstorming του υπουργικού επιτελείου, ο διοικητικός μηχανισμός του υπουργείου, (κανονικοί δημόσιοι υπάλληλοι που τόσο κακώς τους υποτιμάμε αλλά ξεχνάμε ότι τις τελευταίες δεκαετίες, που το κράτος διοικείται από τους κομματικούς υπουργικούς εγκαθέτους, δεν τους αφήνουμε να κάνουν την δουλειά τους), εκδίδει ένα εσωτερικό εμπιστευτικό έγγραφο προς την πολιτική ηγεσία.

Με το χαρτί αυτό επισημαίνει τα προβλήματα του καθεστώτος των "μη συγκρίσιμων", προειδοποιεί για την πιθανότητα καταδίκης της χώρας από το ΔΕΚ στην δίκη που βρίσκεται σε εξέλιξη και συνιστά, με την ευκαιρία της έκδοσης του "νέου νόμου", την κατάργηση της επίδικης διάταξης και την επαναφορά στην εφαρμογή των κοινοτικών οδηγιών.


Ο Δημήτρης δεν διαβάζει την επιστολή των ψωριάρηδων και προχωρεί ακάθεκτος.


Ο νέος νόμος ψηφίζεται το καλοκαίρι του 2007. Είναι ο Ν.3580/2007. Πρόκειται για ένα απίθανο κουρελογράφημα, που το έχουν συντάξει άνθρωποι παντελώς άσχετοι με το αντικείμενο. Βασίζεται, όπως όλα άλλωστε στη χρυσή πενταετία της Νέας Δημοκρατίας, στην Καραμανλική ηθική. Θεμελιώδης αρχή του είναι ότι όλοι, πλην των κομματικών παραγόντων της Νέας Διακυβέρνησης, είναι απολύτως διεφθαρμένοι και δεν αλλάζουν. Για τον λόγο αυτό αν οι αρμοδιότητες τους αφαιρεθούν και μεταφερθούν στους "καθαρούς" του κέντρου τα πράγματα θα αλλάξουν αυτομάτως. Δημιουργείται λοιπόν μια ολιγομελής ομάδα που θα ονομάζεται Επιτροπή Προμηθειών Υγείας. Για την ποιότητα και την επάρκεια της υπάρχει η απόλυτη διασφάλιση αφού τα μέλη της θα επιλέγοντα απευθείας από τον Υπουργό. Με το νέο σχήμα τα νοσοκομεία θα στέλνουν απλά κάποιες λίστες με τις ανάγκες τους και η ομάδα των αδιαφθόρων, η Επιτροπή Προμηθειών Υγείας θα κάνει όλα τα υπόλοιπα. Ελέγχους, εγκρίσεις, διαγωνισμούς, αναθέσεις, συνάψεις συμβάσεων. Ακόμη και τις εισπράξεις των νοσηλείων, από τα ασφαλιστικά ταμεία για λογαριασμό των νοσοκομείων και τις πληρωμές των προμηθευτών. Μεγαλειώδες. Πλην βλακώδες και πλήρως ανεφάρμοστο.

Ο Δημήτρης, μετά την έκδοση αυτού του αριστουργήματος, κλείνει για μια ακόμη φορά τον βιοιστορικό του κύκλο στο Υπουργείο Υγείας και ζητά μετάθεση σε ανώτερες θέσεις προσφοράς και θυσίας. Ο Καραμανλής του λέει να κάτσει εκεί που κάθεται και να εφαρμόσει τον νόμο του. Ο Καραμανλής, βλέπετε, συνήθιζε να διασκεδάζει εκδικούμενος αυτούς που δεν συμπαθούσε. Μόνο που τις περισσότερες φορές το έκανε με έξοδα του κράτους.

Στο μεταξύ, το ελληνικό κράτος δεν προσέρχεται στο Λουξεμβούργο για να υπερασπίσει τον εαυτό του και στις 18 Δεκεμβρίου του 2007 το ΔΕΚ, (Δικαστήριο των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων), εκδίδει την απόφαση του στην υπόθεση C-481/06. Το Δικαστήριο διαπιστώνει ότι "η Ελληνική Δημοκρατία δεν αμφισβητεί ότι η ρύθμιση αυτή (το άρθρο 7.2 του Ν.2955/2001) αποτελεί παρέκκλιση από την υποχρέωση οργάνωσης διαδικασίας διαγωνισμών" και ότι "από την σιωπή της Ελληνικής Δημοκρατίας προκύπτει ότι η τελευταία δεν αμφισβητεί ότι η επίδικη νομοθεσία δεν είναι σύμφωνη με τις υποχρεώσεις που απορρέουν από τους θεμελιώδες κανόνες και τις γενικές αρχές της Συνθήκης, ειδικότερα δε από την αρχή της ίσης μεταχείρισης και την υποχρέωση της διαφάνειας".




Πρωτοφανές!!! Όχι το αποτέλεσμα της δίκης. Αυτό ήταν με βεβαιότητα αναμενόμενο. Το πρωτοφανές είναι ότι ο πρέσβυς Δημήτρης και η ελληνική κυβέρνηση, ακόμη και μετά την απόφαση, δεν καταργούν τον νόμο. Επιμένουν στην διατήρηση του καθεστώτος των υπουργικών αποφάσεων σφυρίζοντας αδιάφορα. Κάποιοι θα μπορούσαν να πουν ότι υπεράσπιζαν με πάθος το δικαίωμα των εταιρειών να κερδοσκοπούν και το δικαίωμα των γιατρών να επιλέγουν ελεύθερα τα καταλληλότερα για τους αρρώστους τους υλικά χρηματιζόμενοι. Εγώ, αν ακούσω κάτι τέτοιο θα θυμώσω.


Ο καιρός περνά δημιουργικά και ανέμελα. Τα χρέη συσσωρεύονται. Ο εκλαμπρότατος Υπουργός ταξιδεύει ακατάπαυστα και ακούραστα σε ξένες πρωτεύουσες. Συμμετέχει σε ουσιαστικές εκδηλώσεις όπου είναι πάντοτε το τιμώμενο πρόσωπο.


Παραλαμβάνει δεκάδες τιμητικές διακρίσεις, μπρούτζινες πλακέτες για το γραφείο του, παράσημα και χρωματιστές κορδέλες και, ασφαλώς, στα διαλείμματα των τελετών, μεταφέρει την υψηλή τεχνογνωσία του στους ομολόγους του υπουργούς υγείας. Κάθε που επιστρέφει στην Ελλάδα για να ξαποστάσει αναγγέλλει την έλευση της Νέας Εποχής, με την εφαρμογή του νόμου περί προμηθειών και την εξοικονόμηση 500 εκ. €. Πάντα 500 εκ. €. Ποτέ λιγότερα. Κάποτε κάποτε εγκαινιάζει νέες και σύγχρονες εγταταστάσεις.




Η Επιτροπή Προμηθειών Υγείας άλλοτε υπάρχει και άλλοτε όχι. Άλλοτε έχει πρόεδρο και άλλοτε όχι. Μια απολύτως κωμική βιτρίνα. Ο Δημήτρης συνεχίζει να περιφέρεται στα κανάλια και να μιλάει για τα 500 εκ. €. Κάντε μια δοκιμή. Ζητείστε από το google να σας βρεί την σχέση μεταξύ Αβραμόπουλου και 500 εκταομμυρίων. Θα πάρετε 260.000 περίπου απαντήσεις. Δεν άφησε κανέναν ο αθεόφοβος που να μην το πει. Πότε πρόλαβε σε τρία χρόνια;


Στο μεταξύ οι αρμοδιότητες έχουν αφαιρεθεί πλήρως από τα νοσοκομεία και αφού η Επιτροπή υπάρχει μόνον στα χαρτιά δεν έχουν αναληφθεί από κανέναν. Οι διοικητές των νοσοκομείων, οι γιατροί και οι εταιρείες αποκτούν το τέλειο άλλοθι. Η πίεση για την διενέργεια των περιλάλητων διαγωνισμών έχει πλέον μεταφερθεί στο ανύπαρκτο όργανο. Οι άρρωστοι όμως δεν μπορούν να περιμένουν και οι αναθέσεις πλέον, προς χάριν του δημοσίου συμφέροντος, που δεν είναι άλλο από την προάσπιση της υγείας των ελλήων πολιτών, "νομιμοποιούνται" και ηθικά. Το πάρτυ κορυφώνεται και ο καθένας αρχίζει να παραγγέλνει ότι θέλει, από όπου θέλει και σε όποιες τιμές θέλει. Το σύστημα καταλύεται πλήρως και επικρατεί απόλυτο χάος. Τα ελλείμματα χτυπάνε ταβάνι. Ο Πρέσβυς δεν αφήνει το βιολί με τα 500 εκ. €. Κανένας δεν τον παίρνει στο ψιλό. Λέτε να είναι και ο τύπος στο παιχνίδι. Από καθαρή βλακεία, τσαπατσουλιά και ανεπάρκεια. Όχι τίποτε άλλο. Στο κάτω κάτω με το πες πες ο κόσμος κάτι πιστεύει. Είναι και η μορφή του πρέσβεως που γεννά αισθήματα εμπιστοσύνης.


Προς το τέλος 2008, η κατάσταση έχει φτάσει στο απροχώρητο. Ο νέος νόμος είναι αδύνατον να εφαρμοσθεί και αποφασίζεται άτυπα η εκ νέου μετάθεση των αρμοδιοτήτων στα νοσοκομεία. Εκδίδεται η εγκύκλιος 12788/16-10-2008 και δίδεται εξουσιοδότηση να κάνουν αυτά τους πολυαναμενόμενους διαγωνισμούς. Τα καρτέλ θορυβούνται και παρεμβαίνουν. Η επιτροπή Προμηθειών φάντασμα αντιλαμβάνεται την αποκοτιά της και στέλνει την "Εξαιρετικά Επείγουσα" και λιτή διορθωτική επιστολή α.π. 14337/6-11-2008 με την οποία εξαιρεί για μία ακόμη φορά τα ορθοπεδικά υλικά, τα φίλτρα τεχνητού νεφρού και τα πάσης φύσεως καρδιολογικά. Είπαμε να εξοικονομήσουμε 500 εκ. € αλλά μην το παρακάνουμε κιόλας!!!




Μίλησε κανείς για μαφιόζικη προστασία; Πιπέρι! Πιπέρι στο στόμα!

Κάποιοι από εσάς που διαβάζετε αυτές τις γραμμές θα έχετε ήδη αναρωτηθεί αν αυτή η χώρα διαθέτει εισαγγελείς. Δυστυχώς, δεν διαθέτει. Θέλετε μετά από όλα αυτά να συνεχίσουμε;


Μπορούμε. Υπάρχουν κάτι λίγα υπόλοιπα. Αν μου το ζητήσετε θα συνεχίσουμε.


buzz it!

Τρίτη, Μαΐου 25, 2010

-Το έγκλημα θα το βρείτε στα δημόσια έγγραφα. Μην ψάχνετε αλλού.

Για ληστρικές τιμές στους βηματοδότες, πολλαπλάσιες αυτών που ισχύουν στο εξωτερικό , μας ενημερώνει το Κυριακάτικο ΒΗΜΑ. Αλλά και όλος ο υπόλοιπος "επίσημος" τύπος. Και μιλάει για συμφωνίες μεταξύ γιατρών και προμηθευτών, για ύποπτες διαδικασίες και για υπό διερεύνηση ευθύνες υπαλλήλων και διοικητών, που με τις πράξεις τους συνέβαλαν τα μέγιστα στην χρεοκοπία του ΕΣΥ και του ελληνικού κράτους.

Μήπως, όμως, πριν αρχίσουμε να αναζητούμε σκοτεινές συνωμοσίες, μυστικές συμφωνίες και αόρατες δυνάμεις, είναι σκόπιμο να ρίξουμε πρώτα μια ματιά στα καθαρά και σε όλους προσβάσιμα δημόσια έγγραφα; Και μάλιστα στα πιο επίσημα από αυτά. Στα Φύλλα της Εφημερίδας της Κυβέρνησης. Κάτι που σπανίως κάνουμε σε αυτήν την χώρα.



Και εάν βρούμε εκεί τις δήθεν "μυστικές" τιμές να μην χάσουμε χρόνο στο κυνήγι των φαντασμάτων και να στρέψουμε τα βλέμματα εκεί που πραγματικά πρέπει.


Στις υπογραφές που φιγουράρουν φαρδιά πλατιά κάτω από τα ολοφάνερα στοιχεία του εγκλήματος.

Μήπως, τελικά, πριν αρχίσουν οι "μυστικές συμφωνίες" μεταξύ γιατρών και εταιρειών, είχαν προηγηθεί κάποιες άλλες "συμφωνίες";

Ο "επίσημος τύπος" θέλει για άλλη μια φορά να μας κάνει να γυρίσουμε το βλέμμα σε λανθασμένη κατεύθυνση. Και, αφού τρομάξουμε για τις σκοτεινές συνωμοσίες, να συνεχίσουμε σαν ραγιάδες να αναζητούμε την σωτηρία μας από αυτούς τους ίδιους που μας οδήγησαν στην καταστροφή. Δεν είναι καιρός να αντιδράσουμε;

Το ξαναλέω. Τα μεγαλύτερα από όλα τα μυστικά είναι γραμμένα στα πιο επίσημα χαρτιά μας. Αυτά που είναι προσβάσιμα στον κάθε πολίτη. Αν θέλει φυσικά να είναι πολίτης. Και όχι ταπεινό και ευτελές υποζύγιο.

buzz it!

Δευτέρα, Μαΐου 24, 2010

-Τα χρυσοπληρωμένα φίλτρα και τα απόκρυφα (ΦΕΚ) των πιράνχας της Σιών

Δέκα ολόκληρα χρόνια κανείς δεν ήξερε. Κανείς δεν άκουγε και κανείς δεν έβλεπε. Και τώρα, τελείως ξαφνικά, οι ελεγκτικοί μηχανισμοί του κράτους, η δικαιοσύνη, ο τύπος, όλοι αυτοί μαζί, ανακάλυψαν ότι, το κατ' επίφαση σύστημα υγείας μας, πληρώνει τα φίλτρα αιμοκάθαρσης 8 φορές περισσότερο από την Κύπρο, τους βηματοδότες 3 και 4 φορές περισσότερο από την κραταιά Γερμανία και τα ορθοπεδικά υλικά 5 φορές περισσότερο από την Αγγλία.

Θρηνωδεί λοιπόν το ΒΗΜΑ στην Κυριακάτικη Έκδοση του. Όχι όμως για τους έλληνες, που θα χρειαστεί να υποφέρουν για τα επόμενα πολλά χρόνια για να πληρώσουν το κόστος της απίστευτης και ασυγκράτητης διαφθοράς, που μόλυνε και το τελευταίο κύτταρο αυτής της ανέμελης και αδιάφορης κοινωνίας. Όχι, δεν θρηνωδεί γι' αυτούς. Για το δράμα του κ. Παπαδόπουλου και του κ. Κακλαμάνη νοιάζεται περισσότερο.

"Φεύγω πριν με φάνε τα πιράνχας" κραύγαζε ο πρώτος εγκαταλείποντας το Υπουργείο Υγείας μετά από σκληρές μάχες γεμάτες ηρωισμούς και αυτοθυσία. "Φοβάμαι μη με φάνε και μένα" έλεγε στις εξομολογήσεις του ο "ανθρώπινος" Κακλαμάνης. Απογοητευμένοι και οι δύο για την διάψευση των ονείρων τους. Και νικημένοι από κάποιες σκοτεινές, αόρατες και πανίσχυρες δυνάμεις.

Τι σημαίνουν όλα αυτά; Ποια είναι τα πιράνχας; Ποιες είναι αυτές οι ανίκητες δυνάμεις που το κράτος, με όλη την ισχύ, με όλη την δύναμη, με όλα τα απεριόριστα μέσα που διαθέτει δεν μπορεί χρόνια τώρα να εντοπίσει και να εξουδετερώσει; Μήπως τελικά αυτοί οι διαβόητοι δαίμονες δεν υπάρχουν; Και όλος ο μηχανισμός του φαύλου κατεστημένου επιχειρεί, για μια ακόμη φορά, μια θρασύτατη απόπειρα αποπροσανατολισμού και συγκάλυψης; 3

Μήπως;
Έψαξαν πολύ και εξαντλητικά οι εισαγγελείς και οι ελεγκτές του δημοσίου. Έψαξαν και ανακάλυψαν όλες αυτές τις φρικώδεις τιμές και τις τρομακτικές αποκλίσεις, που ρούφηξαν για τόσα χρόνια τον δημόσιο πλούτο και μας κατάντησαν αναξιοπρεπείς και αξιοθρήνητους επαίτες στις ευρωπαϊκές αυλές. Έψαξαν πολύ και παντού αλλά δεν έτυχε να περάσουν και τις πόρτες του Εθνικού Τυπογραφείου.

Όχι επειδή αμέλησαν. Μάλλον επειδή απέφυγαν. Γιατί εκεί θα έβρισκαν τις απαντήσεις. Εκεί θα διαπίστωναν ότι τα πιράνχας δεν ευδοκιμούν στους σκοτεινούς διαδρόμους των νοσοκομείων αλλά στο περιστύλιο της Βουλής και στα ευρύχωρα και πολυτελή υπουργικά γραφεία. Ας πάρουμε τα πράγματα με την σειρά.

Στα νεφρολογικά υλικά, λέει το ΒΗΜΑ, γίνονται φοβερά και τρομερά και ανήκουστα πράγματα που πρώτη φορά τα ακούμε και πρέπει να μας προβληματίσουν. Ένα φίλτρο υψηλής διαπερατότητας αγοράζεται από το ελληνικό δημόσιο 50 ευρώ, ενώ στην Κύπρο κοστίζει 7 και στιςΗΠΑ 8,5 δολάρια.

Ο τελευταίος διαγωνισμός του τότε Υπουργείου Ανάπτυξης, για την προμήθεια φίλτρων και υλικών αιμοκάθαρσης, διενεργήθηκε το 1997 με την διακήρυξη 308/97. Το καρτέλ των προμηθευτών προσήλθε στην διαδικασία συντεταγμένα. Κάτι που στην γλώσσα της, πάντα απούσας, Επιτροπής Ανταγωνισμού αποκαλείται "εναρμονισμένη πρακτική". Οι τιμές που προσφέρθηκαν ήταν ήδη από τότε υπερβολικά υψηλές. Πιο ψηλές από αυτές που αναφέρει το σημερινό ΒΗΜΑ ως διπλάσιες από της Κύπρου και των ΗΠΑ. Πιο υψηλές από τις σημερινές. Πριν από 13 χρόνια. Απίστευτο δεν είναι;

Η επιτροπή του διαγωνισμού αρνείται να αξιολογήσει τεχνικά τις προσφορές προφασιζόμενη ότι τα προσφερθέντα υλικά δεν είναι συγκρίσιμα. Η ηγεσία του Υπουργείου παριστάνει πως δεν καταλαβαίνει και με την απόφαση 4712/20-11-98 προχωρά στην προσφυγή σε εικονική διαπραγμάτευση. Που όμως δεν ήταν διαπραγμάτευση.

Το αποτέλεσμα; Η σύναψη συμβάσεων με όλες τις εταιρείες που είχαν συμμετάσχει και η ανάθεση στους κατά περίπτωση γιατρούς να επιλέγουν κάθε φορά ελεύθερα "το πλέον κατάλληλο" φίλτρο για την νοσηλεία των ασθενών τους.

Το καρτέλ μπορεί ανενόχλητο πλέον να μοιράσει την αγορά. Ασφαλώς οι συμβάσεις δεν περιέχουν ποσότητες. Δηλαδή, με άλλα λόγια δεν είναι συμβάσεις σύμφωνα με το δημόσιο λογιστικό. Πρόκειται για απλούς τιμοκαταλόγους ελεύθερης χρήσης. Απλά κουρελόχαρτα.

Ο καιρός περνάει και, -όπως έχει αναλυτικά εκτεθεί στις προηγούμενες αναρτήσεις-, μεσούσης της υπουργείας Παπαδόπουλου, τα άλλα καρτέλ των ορθοπεδικών υλικών, των βηματοδοτών των καρδιολογικών κ.λ.π., επιτυγχάνουν την ψήφιση του άρθρου 7§2 του Ν.2955/2001, που τα απαλλάσσει οριστικά από την διενέργεια των ενοχλητικών διαγωνιστικών διαδικασιών. Διαγωνισμών, που ακόμη και εάν είναι μαϊμούδες είναι σκόπιμο να αποφευχθούν.

Ο τομέας των φίλτρων δεν έχει προλάβει να υπαχθεί στην διάταξη. Οι έμποροι όμως βλέπουν την μοναδική ευκαιρία και δεν έχουν σκοπό να την χάσουν. Το υπουργείο Ανάπτυξης έχει ήδη επιχειρήσει, χωρίς επιτυχία, να διενεργήσει νέο διαγωνισμό με την διακήρυξη 198/2001. Οι προμηθευτές αντιδρούν. Μέσα από την παρωδία της διαδικασίας της προηγούμενης διακήρυξης 308/97, έχουν πετύχει τιμές ζηλευτές, είπαμε, μεγαλύτερες ακόμη και από τις σημερινές, και δεν έχουν σκοπό να ενοχληθούν για μια ακόμη φορά. Το μόνο που τους ενδιαφέρει είναι να υπαχθούν και αυτοί στην διάταξη του Ν.2955/01. Για να μπορέσουν να ξενοιάσουν και να επιδοθούν ανενόχλητοι στο ακόμη αποτελεσματικότερο μοίρασμα της αγοράς και, ποιος ξέρει, να διεκδικήσουν στο μέλλον ακόμη και τιμαριθμικές αναπροσαρμογές. Τα ταμεία του κράτους είναι γεμάτα και οι κρατικοί λειτουργοί πρόθυμοι.

Έτσι τον Μάϊο του 2003 φεύγει από το Υπουργείο Ανάπτυξης, για τα Υπουργεία Οικονομικών, Υγείας και Εργασίας, μια Υπουργική Απόφαση. Λέω τον Μάϊο και όχι την συγκεκριμένη τάδε του Μαΐου. Δεν πρόκειται για παράλειψη. Το κουρελόχαρτο αυτό, παρά το γεγονός ότι είναι υπογεγραμμένο από τον Υφυπουργό Θεοδώρου, την Γενική Γραμματέα Μαριλίζα Ξενογιαννακοπούλου (αλήθεια σας θυμίζει κάτι το όνομα αυτό;) και τους υπηρεσιακούς παράγοντες δεν φέρει ούτε ημερομηνία ούτε αριθμό πρωτοκόλλου. Πρόκειται για πρόνοια που θα επιτρέψει να αποσιωπηθεί η έκδοση του σε περίπτωση που η δουλειά δεν περπατήσει; Ειλικρινά δεν ξέρω να απαντήσω. Σκεφθείτε κάτι μόνοι σας.


Η απόφαση ορίζει ότι "Η προμήθεια των φίλτρων αιμοκάθαρσης θα γίνεται χωρίς διαγωνισμό, σύμφωνα με τον Ν.2955/2001(256/Α/2-11-2001) άρθρο 7§2".

Το χαρτί όντως δεν περπατάει. Οι θέσεις των υπογραφών των Φλωρίδη (τότε υφ/ργου Οικονομικών), Σπυρόπουλου (τότε υφ/ργού Εργασίας) και Τσουρή (τότε υφ/ργου Υγείας), μένουν κενές. Αρνούνται. Μάλλον δεν πρέπει να είναι όλοι ίδιοι και να κολυμπάνε στο ίδιο καζάνι.


Το χαρτί επιστρέφει ανυπόγραφο στο Ανάπτυξης και, μια και δεν είχε ούτε αριθμό πρωτοκόλλου ούτε ημερομηνία, πετιέται στον κάλαθο των αχρήστων. Μαζί του, οι ατσίδες του Ανάπτυξης, παραλαμβάνουν και μια εμπιστευτική επιστολή της υπευθύνης Υφυπουργού Υγείας, στην οποία παρατίθενται αναλυτικά όλες οι νομικές και ουσιαστικές αντιρρήσεις για μια τέτοια ρύθμιση.

Επισημαίνεται μάλιστα "ο κίνδυνος παρεκτροπής συνολικά του συστήματος προμηθειών" και συστήνεται η διενέργεια διαγωνισμού.

Το έγγραφο της κ. Τσουρή αποδεικνύεται μετα από τόσα χρόνια δραματικά προφητικό.

Το καρτέλ, όπως είναι φυσικό, δεν το βάζει κάτω. Το χαρτί ξαναεμφανίζεται στο τέλος του Ιουλίου του ίδιου χρόνου και ενώ ο αμέριμνος λαός και οι ακόμη πιο αμέριμνοι αξιωματούχοι λείπουν στις παραλίες για τα μπάνια τους.

Την φορά αυτή Υφυπουργός Ανάπτυξης είναι ο Κουλούρης, ο γνωστός αγωνιστής της δημοκρατίας Κίμωνας. Από το Οικονομίας υπογράφει πρόθυμα ο Φαρμάκης, από το Εργασίας ο ίδιος ο Ρέππας και από το Υγείας ο αλήστου μνήμης πρωθυπουργικός ψυχίατρος Κ. Στεφανής. Στα δύο τελευταία υπουργεία οι υπουργοί Ρέππας και Στεφανής υπογράφουν κατ' εξαίρεση και καθ' υπέρβαση οι ίδιοι, αφού οι σχετικές αρμοδιότητες ανήκαν νόμιμα στους υφυπουργούς. Αυτό σίγουρα σημαίνει πολλά. Μια εξυπηρέτηση έκαναν οι άνθρωποι. Και μάλλον ήξεραν τι έκαναν.

Προσέξτε εκείνο το αμίμητο στο πάνω μέρος με τον αριθμό 7. Εκεί στα "έχοντας υπ΄ όψιν". Το "γεγονός ότι από τις προτεινόμενες διατάξεις δεν προκύπτει επιπλέον δαπάνη για τον κρατικό προϋπολογισμό". Απίστευτη ειρωνεία.

Λίγο μετά, την 30-12-2003, δημοσιεύονται στο ΦΕΚ 1952/Β οι νέες τιμές των φίλτρων αιμοκάθαρσης με την Κοινή Υπουργική απόφαση 8130/30-12-2003. Στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Όχι στο απόκρυφο δελτίο των μυστικών πιράνχας. Είναι οι τιμές που, με μικρές διαφορές και μετά από πολλές παρατάσεις και επανεκδόσεις, ισχύουν ακόμη και μέχρι σήμερα. Οι τιμές που τόση έκπληξη προκαλούν στην Υπουργό Μαριλίζα, τους αυστηρούς Εισαγγελείς, στους δραστήριους Δημόσιους Επιθεωρητές και στο πάντα ανυποψίαστο πλην έγκυρο, ανεξάρτητο και αδέσμευτο ΒΗΜΑ.

(Τουλάχιστον η υπουργός Μαριλίζα που υπήρξε εκ των πρωτεργατών της υπαγωγής των φίλτρων στο καθεστώς του Ν. 2955/2001 δεν θα έπρεπε να εκπλήσσεται. Τέλος πάντων όμως. Είναι προφανές ότι κάποιοι άνθρωποι μένουν για πάντα παιδιά.)

Απολαύστε λοιπόν τις νέες τιμές ΦΕΚ (αυτών των μυστικών χαρτιών των πιράνχας ντε!). Κοιτάξτε τες παράλληλα με το έκπληκτο ΒΗΜΑ της Κυριακής. Απολαύστε και μην ξεχάσετε να περάσετε από το ταμείο για να πληρώσετε.


*****************************************************

Και ένα μικρό κουίζ για τους αναγνώστες της στήλης που είναι νομικοί. Γιατί αφού το ΠΑΣΟΚ έκανε το κακό και εξέδωσε την Υπουργική Απόφαση υπαγωγής και των φίλτρων αιμοκάθαρσης στις διατάξεις του άρθρου 7§2 του Ν. 2955/2001 η ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ (η οποία αν θυμάστε από τις προηγούμενες αναρτήσεις είχε ξεσαλώσει ως αντιπολίτευση) έκρινε σκόπιμο να τροποποιήσει και τον ίδιο τον νόμο (με την τροπολογία Παπαθανασίου, άρθρο 13 του Ν.3297/2004) προσθέτοντας στις ενδεικτικές αναφορές και τα υλικά αυτά;

buzz it!

Πέμπτη, Μαΐου 20, 2010

-Ο ευεργέτης κ. Τζιαφού. Διομολογήσεις.


Ακόμη και στο και πέντε, σωριασμένοι στο έδαφος με ανοικτές πληγές και σκοτεινές προοπτικές, είναι προφανές ότι αρνούμαστε να δουλέψουμε. Κάποιος το είχε ονομάσει οικονομία του φραπέ, πριν από μερικά χρόνια. Πουλάς τα χωράφια που σου άφησε ο πατέρας σου, δίνεις για εκμετάλλευση το οικόπεδο της προίκας που πήρες από την γυναίκα σου, νοικιάζεις τα διαμερίσματα που απόκτησες από την αντιπαροχή. Μετά εγκαθίστασαι στην τοπική καφετερία με το καλαμάκι στα χείλη και την ευδαιμονία ζωγραφισμένη στο πρόσωπο να κοιτάς ποιος έρχεται και ποιος φεύγει. Σήμερα προσπαθούμε με αγωνία να δούμε τι έχει απομείνει για ξεπούλημα για να συνεχίσουμε όσο μπορούμε. Έστω και για τρία, τέσσερα, πέντε χρόνια ακόμη. Μέχρι να βγούμε στην σύνταξη. Μετά ας βρούνε τα παιδιά μας μόνα τους τι θα κάνουνε.


Λιγώσαμε από χαρά για την τιμή που μας έκανε να μας επισκεφθεί αυτοπροσώπως ο εντιμότατος κάπτεν Γουέι Τζιαφού. Το υποκείμενο της πιο γλυκιάς ονείρωξης μας. Υπεύθυνος δεοντολογίας ενός κομμουνιστικού κόμματος και διευθύνων σύμβουλος μιας πανίσχυρης πολυεθνικής. Τέλειος συνδυασμός. Βούρδουλας, δουλοπαροικία, κλειδωμένες ισοτιμίες και ασφυκτικός κρατικός έλεγχος μέσα. Κανόνες ελεύθερου εμπορίου και απαιτήσεις για δικαιώματα ελεύθερων προσβάσεων στις αγορές απ΄έξω. Και κοιτάξτε τι ωραία πράγματα μας υποσχέθηκε. Να νοικιάσει τα λιμάνια μας, να εκμεταλλευτεί τα τραίνα μας, να αναλάβει να μας ξαλαφρώσει από την υπεραξία του τουρισμού μας, να φροντίζει, έναντι λογικού ποσοστού, να είναι καθαρά και τακτικά τα αεροδρόμια μας. Θα δουλέψουν και τριακόσιοι άνεργοι, λέει, στις ελληνικές πύλες εισόδου των κινέζικων προϊόντων.


Ωραία. Τριακόσιοι, για να επιβλέπουν την εισαγωγή κινέζικων προϊόντων κατασκευασμένων από ανασφάλιστους σκλάβους. Που αν τα φτιάχναμε εδώ θα απασχολούσαμε περισσότερους από τριακόσιες χιλιάδες. Δεν συμφέρει θα μου πείτε. Καλά. Τριάντα χρόνια ακούμε το ίδιο παραμύθι. Συμφέρει περισσότερο να ανακατεύουμε με το καλαμάκι τον φρέντο, για να μην πιάσει κατακάθι μετά από οκτώ ώρες στην καφετέρια και να μιλάμε στο κινητό με τον αλβανό επιστάτη, που προσέχει πως μαζεύουν τις φράουλες οι πακιστανοί κολλήγοι. Τα σκόρδα, τα φασόλια και η καταψυγμένη ζύμη, έρχονται στον Πειραιά με το επόμενο κοντέινερ του κομμουνιστή μάνατζερ Τζιαφού. Και η διανομή τους στα φορτηγά για την κεντρική αγορά θα γίνει από έλληνες υπαλλήλους. Δόξα σοι ο Θεός.


Πλαντάξαμε στο κλάμα πριν από λίγες ημέρες, όταν μια πολυεθνική του χώρου των ιατρικών προμηθειών ανακοίνωσε ότι αποχωρεί από την χώρα. Θα χάσουν την δουλειά τους 120 άνθρωποι γράφτηκε. Βεβαίως. Ογδόντα πλασιέ με μαύρα κοστούμια, που ξεροσταλιάζανε στους διαδρόμους των νοσοκομείων για να μοιράζουνε φυλλάδια και φακελάκια με προπληρωμένα εισιτήρια στους γιατρούς, είκοσι αποθηκάριοι και είκοσι οδηγοί για τις μεταφορές. Μεταφορές αγρίως υπερτιμολογημένων προϊόντων, που για να φτιαχτούν μέσα στην χώρα δεν θα φτάνανε ούτε πέντε χιλιάδες καλοπληρωμένοι εργάτες. Εν δυνάμει εργάτες, βέβαια, που προς το παρόν και εκτός συγκλονιστικού απροόπτου θα συνεχίσουν να ανακατεύουν με το καλαμάκι τον φραπέ τους στις καφετερίες των χωριών και των κωμοπόλεων.


Αφήστε δε που γελιόμαστε. Μας διαφεύγει κάτι σημαντικό. Η πολυεθνική φεύγει. Τα προϊόντα της, όμως, μένουν. Θα τα διαθέτουν πλέον μικρότερες τοπικές εταιρείες. Επειδή αυτές μπορούν να διακινούν μαύρο χρήμα, για μίζες και προμήθειες, την στιγμή που η ίδια η πολυεθνική δυσκολεύεται. Όχι γιατί αυξήθηκαν οι έλεγχοι των ελληνικών αρχών. Αλλά επειδή παραφυλάει η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς της Νέας Υόρκης. Δεν στέγνωσε ακόμη το μελάνι για τους γιατρούς με τις καταθέσεις των δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ. Της γνωστής υπόθεσης Depuy, θυγατρικής της Johnson & Johnson. Ογδόντα εκατομμύρια δολάρια πλήρωσε ήδη για πρόστιμο η μητρική στις αμερικάνικες αρχές, επειδή η υπάλληλοί της λάδωναν τους έλληνες γιατρούς. Ένα μικρό μέρος των κερδών, δηλαδή, που η καλή εταιρεία αποκόμισε από την φιλόξενη χώρα μας. Που ακόμη τα χρωστάει και που θα δανειστεί καινούργια λεφτά για να τα ξοφλήσει. Εμείς πρόστιμα δεν επιβάλαμε, γιατί δεν προβλέπεται από την φιλοεπιχειρηματική νομοθεσία μας.


Είναι βαθιά ριζωμένη, μέχρι το μεδούλι, η αντίληψη, ότι η παραγωγή δεν συμφέρει. Μόνο από τα νοίκια και τις προμήθειες ζει καλά ο άνθρωπος. Το πιστεύουν οι πολίτες, το πιστεύουν και οι πολιτικοί. Και επειδή το πιστεύουν δεν μπορούν να δουν την δημιουργικότητα σαν εναλλακτική λύση, να την ονειρευτούν, να την διερευνήσουν, να την σχεδιάσουν. Ψάχνουν μοναχά να βρουν τα τελευταία κομμάτια που έμειναν για νοίκιασμα και για πούλημα. Και κάνουν τεμενάδες, δια του προέδρου της δημοκρατίας, στους υποψήφιους αγοραστές. Δεν φταίνε. Η άγνοια και η βλακεία δεν τιμωρούνται. Πληρώνονται όμως. Και όταν, στο τέλος, έρχεται ο λογαριασμός, ουδέν λάθος αναγνωρίζεται.


Στο μεταξύ, θα βουλιάξουν, όπως μας λένε οι ειδήσεις και τα ρεπορτάζ, τα νησιά των Κυκλάδων για το κατανυκτικό τριήμερο. Η μεσαία τάξη έχει πολύ λίπος ακόμη να κάψει και δεν φοβάται την κρίση. Έτσι είναι. Όσοι, όμως, βγαίνουν για ψάρεμα με τα βαρκάκια τους στα ανοικτά, ξέρουν ότι τα μπουρίνια δεν προειδοποιούν. Και κάποιοι άλλοι ξέρουν ότι, το αυγό του φιδιού επωάζεται σιωπηρά στις παρυφές της γενιάς των 700 ευρώ. Που από καιρό πορεύεται σε έρημο χωρίς λίπος και άλλα παρόμοια αποθέματα.


Καλωσορίσατε στο επενδυτικό μας Ελντοράντο αξιότιμε κ. Τζιαφού, υπεύθυνε δεοντολογίας του κομμουνιστικού κόμματος της Κίνας και διευθύνοντα σύμβουλε της Cosco. Εδώ νοικιάζονται τα πάντα. Εναλλακτικά μάλιστα, και εάν το επιθυμείτε, πωλούνται και κοψοχρονιά.

buzz it!

Τετάρτη, Μαΐου 19, 2010

-Που πήγαν τα λεφτά. Μέρος 3ο


Το παραπάνω εικονιζόμενο φαιδρό πρόσωπο, λοιπόν, (προς Θεού όχι ο Ρουβάς, ο άλλος), κρατάει στιβαρά στα χέρια του το τιμόνι του Υπουργείου Υγείας. Ποιος είναι; Μα, ο καλύτερος υπουργός που πέρασε ποτέ από αυτόν τον τόπο. Η άποψη αυτή είναι κυρίαρχη. Την συμμερίζονται με πάθος δεξιοί και αριστεροί και την προωθούν με συνέπεια οι γαλάζιες, πράσινες και κόκκινες φυλλάδες. Προβάλλει διαρκώς προς τα έξω ένα αλλόκοτο μείγμα γλυκερής ανθρωπιάς και φτηνής αυθάδικης μαγκιάς. Το πρώτο ερμηνεύεται ως πυρήνας οράματος. Το δεύτερο ως ειλικρίνεια και ακλόνητη πολιτική αποφασιστικότητα. Βρίσκεται στο απόλυτο απυρόβλητο. Ο κόσμος τον λατρεύει.

Κάθε κριτική στα πεπραγμένα της διοίκησής του εκλαμβάνεται αυτόματα ως κακόβουλη επίθεση κατά του καθαγιασμένου προσώπου αυτού του μεγάλου φίλου του λαού. Και δεν μπορεί παρά να υποκρύπτει και να εξυπηρετεί κάποιους μυστικούς και ανίερους στόχους. Διανύουμε αισίως την αυγή της καταστροφικής "επικοινωνιακής" καραμανλικής 5ετίας. Το τι λες, κατά των ινδαλμάτων των μαζών, παύει να έχει σημασία. Το σημαντικό είναι το γιατί το λες, ποιος σε έβαλε να το πεις και τι προσπαθείς να πετύχεις. Προσωπικά για σένα ή για αυτούς που κρύβονται και συνωμοτούν πίσω από την δημόσια παρουσία σου.

Η πολιτική μετατρέπεται σε μια θεατρική σκηνή όπου κρίνονται και σκιαμαχούν οι ανομολόγητες και ύποπτες προθέσεις, που αποδίδονται στους πρωταγωνιστές, και όχι τα έργα και οι πράξεις τους. Βρισκόμαστε σε έναν διαρκή πόλεμο αόρατων και σκοτεινών δυνάμεων. Υπό τις συνθήκες αυτές ή εμπιστεύεσαι τους ηγέτες σου ή όχι. Κάθε τι άλλο θεωρείται πράξη εχθρική. Που κανείς σώφρων άνθρωπος δεν αποτολμά, ξέροντας ότι θα καταλήξει γραφικός και περίγελος

Κάπου εκεί, λοιπόν, έρχεται η πρώτη επιστολή από τις Βρυξέλλες. Η Επιτροπή κρίνει ότι η εφαρμογή των προβλέψεων του άρθρου 7§2 του Ν.2955/2001 είναι αντίθετη με το Κοινοτικό Δίκαιο του Ανταγωνισμού και, με το 204625/2004 έγγραφό της, ζητά την κατάργηση της. Η κυβέρνηση απαντά με την 127544/10-12-2004 επιστολή, με την οποία ορίζει ρητά ως χρόνο κατάργησης της παράνομης διάταξης τον Ιανουάριο του 2005.

Δεκατρείς ημέρες μετά, την 23η του ίδιου μήνα, δημοσιεύεται στο ΦΕΚ 259 Α΄η τροπολογία Παπαθανασίου, που επεκτείνει το αντικείμενο της διάταξης και διευρύνει το πεδίο εφαρμογής της στους ασφαλιστικούς οργανισμούς και στις εκτός ΕΣΥ μονάδες υγείας. Είναι ξεκάθαρη αλητεία και εξαπάτηση. Σε οποιαδήποτε άλλη ευρωπαϊκή χώρα το γεγονός αυτό θα προκαλούσε την άμεση αποπομπή και τον μόνιμο εξοβελισμό από την πολιτική ζωή των υπουργών που υπέγραψαν τον νόμο. Με την κατηγορία του κοινού απατεώνα. Και την δημόσια συγγνώμη της χώρας προς τους εταίρους της. Όχι όμως στην Ελλάδα της Καραμανλικής σεμνότητας και ταπεινότητας.

Η Επιτροπή επανέρχεται με την 3069/28-6-2005 επιστολή. Η κυβέρνηση απαντά με το έγγραφο 80870/28-7-2005 και βεβαιώνει ότι η κατάργηση εξετάζεται στο πλαίσιο της σχεδιαζόμενης νομοθετικής πρωτοβουλίας για τις προμήθειες του τομέα υγείας.

Η Επιτροπή αναμένει την πρωτοβουλία αυτή ματαίως και επανέρχεται με την 5259/13-12-2005 νέα προειδοποίηση. Για μια ακόμη φορά η κυβέρνηση, με την 15377/7-2-2006 βεβαίωση της, υπόσχεται την κατάργηση μέχρι το τέλος του Μαΐου του 2006 και ξεφορτώνεται τους κουτόφραγκους.

Τα ελλείμματα των νοσοκομείων και των ασφαλιστικών ταμείων αρχίζουν να διογκώνονται επικίνδυνα. Λεφτά όμως υπάρχουν. Δανεικά μεν αλλά υπάρχουν. Ποιος ξέρει άλλωστε τι θα μας ξημερώσει.

Τον Μάρτιο του 2006 ο "Νικήτας του λαού" δραπετεύει από το Υπουργείο Υγείας και βαδίζει προς άλλα λαμπρά πεδία προσφοράς και θυσίας. Ο πρωθυπουργεύων Καραμανλής αποφασίζει να αναβαθμίσει ακόμη περισσότερο το ορφανεμένο χαρτοφυλάκιο παραδίδοντας το σε μια από τις σημαντικότερες μορφές της σύγχρονης πολιτικής ιστορίας μας. Στον εκλαμπρότατο πρέσβυ Δημήτριο Αβραμόπουλο αυτοπροσώπως. Στην προσωποποίηση του απόλυτου μηδενός.


Μια νέα περίοδος ακμής και ανυψώσεων ξεκινά. Φαίνεται άλλωστε και από την φωτογραφία. Όπου ο ηγέτης, σε κατάσταση οραματικής έκστασης, κοιτάει προς το μέρος των μυστικών φωνών που ακούει από τα επέκεινα και σηκώνει ελαφρά το χέρι για να ψηλαφήσει το μέλλον.

Τα καρτέλ των εμπόρων, που το 2001 είχαν "αγοράσει" την επίμαχη διάταξη, ήξεραν ασφαλώς με ποιους είχαν να κάνουν. Ήξεραν ότι δεν κινδυνεύουν σοβαρά. Σαν λογικοί και προνοητικοί άνθρωποι, όμως, δεν παρέλειπαν να συντηρούν από καιρού εις καιρόν την πολύτιμη "επένδυση" τους.

Έτσι, τον Μάιο του 2006 συναντώνται με τον Αριστείδη Καλογερόπουλο, δεξί χέρι του πρέσβυ και νέο Γενικό Γραμματέα του υπουργείου. Η συνάντηση είναι κάτι παραπάνω από γόνιμη. Το καρτέλ παραληρεί από ενθουσιασμό και, από ότι γράφει στην από 10/5/06/ επιστολή του, "αισθάνεται την ανάγκη", ακούστε, "την "ανάγκη", την "ανθρώπινη ανάγκη", να επικοινωνήσει με τον ίδιο τον υπουργό για να τον ευχαριστήσει για την "πραγματικά εποικοδομητική και πρωτόγνωρα θετική και ουσιαστική συνάντηση".

Στο πλαίσιο της ξέχειλης από ευγνωμοσύνη έγγραφης αυτής επικοινωνίας, ο σύλλογος των εμπόρων ορθοπεδικών, θίγει και ένα μικρό θεματάκι. Προς όφελος της διαφάνειας και του δημοσίου συμφέροντος, όπως χαρακτηριστικά και επί λέξει γράφει. Κάποιος θρασύς διοικητής περιφέρειας αποφάσισε να αψηφίσει τις διογκωμένες τιμές των υπουργικών αποφάσεων και να διενεργήσει μειοδοτικό διαγωνισμό για την προμήθεια των πολύτιμων υλικών.


Το καρτέλ ζητά από τον εκλαμπρότατο την τιμωρία του απείθαρχου, του οποίου οι πράξεις, όπως χαρακτηριστικά αναφέρει, "καταλύουν κάθε έννοια νόμιμων διαδικασιών, καταργούν την έννοια της διαφάνειας και, εν τέλει, βλάπτουν και το δημόσιο συμφέρον".

Το καρτέλ ενδιαφέρεται πέρα και πάνω από όλα για την νομιμότητα και το κύρος του συστήματος υγείας. Οι άνθρωποι ντρέπονται πραγματικά να ζουν σε μια χώρα όπου κάποιοι επιμένουν να ασεβούν κάνοντας διαγωνισμούς, για είδη που η Βουλή των Ελλήνων έχει νομοθετικά προσδιορίσει ως μη συγκρίσιμα, γιαυτό και καταλήγει στην επιστολή του προς τον "εντιμότατο υπουργό":

"... Όπως είναι γνωστό παρόμοιες καταστάσεις, επιφέρουν καίριο πλήγμα στο όλο σύστημα υγείας. Δεν αξίζει μια τέτοια εικόνα στα σημαντικότερα νοσοκομεία της Μακεδονίας, μεταξύ αυτών και πανεπιστημιακά, των οποίων την φήμη και την αξιοπιστία καλούμεθα όλοι να διαφυλάξουμε." γράφουν.

Θα πρέπει να συγκινήθηκε υπερβολικά ο πρέσβυς και υπουργός Δημήτρης από αυτό το ξέσπασμα πατριωτισμού και προσήλωσης στην έννομη τάξη. Εξ ου και φρόντισε να διαμηνύσει αμέσως την βαθύτατη δυσαρέσκεια του στον απείθαρχο διοικητή και να ζητήσει την άμεση διακοπή των παράνομων διαγωνιστικών διαδικασιών.

Η τύχη όμως έχει γυρίσματα. Η Επιτροπή, που στο μεταξύ έχει ήδη αποστείλει προειδοποιητική επιστολή (που έμεινε αναπάντητη) και αιτιολογημένη γνώμη (που ομοίως αγνοήθηκε), αποφασίζει την παραπομπή του ζητήματος στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο. Είναι Ιούνιος του 2006 και ο τύπος κάνει το θέμα πρωτοσέλιδο.

Ο υπουργός Δημήτρης, όμως, δεν είναι κανένα παιδάκι. Είναι ρεαλιστής πολιτικός και άσσος της απλής, διπλής ή, εάν χρειαστεί, ακόμη και της τριπλής κωλοτούμπας. Αφήνει το ζήτημα να κρυώσει ελαφρά και, αμέσως μετά τα μπάνια του λαού, εκδίδει μεγαλοπρεπή εγκύκλιο με την οποία ζητά από τα νοσοκομεία την άμεση διενέργεια διαγωνισμών και την σύναψη συμβάσεων μέχρι το τέλος του χρόνου.


Ασφαλώς η διάσταση του προβλήματος στα ασφαλιστικά ταμεία του "κόκκινου Πάνου", έστω και για τα προσχήματα, αγνοείται πλήρως. Για εκεί άλλωστε δεν έγινε καμία αναφορά στον τύπο. Αφού δεν μας ρωτάνε γιατί να απαντήσουμε.

Ο απείθαρχος διοικητής που επέμενε να παίζει με τους διαγωνισμούς, και που λίγο έλειψε να εκπαραθυρωθεί βιαίως, αποκαθίσταται πανηγυρικά, ως ατράνταχτο επικοινωνιακό άλλοθι για περιπτώσεις ανάγκης, και παίρνει την θέση του στο Πάνθεον των ηρώων του συστήματος.

Το καρτέλ μπορεί να περιμένει. Στο κάτω κάτω τα συμφέροντα του δεν θίγονται από τις θεατρικές κινήσεις. Είπαμε, θα κάνουμε διαγωνισμούς. Δεν τους κάναμε κιόλας. Μπόρα είναι και θα περάσει. Οι έλληνες ξεχνούν εύκολα. Ο τύπος δεν εμβαθύνει. Τα δημόσια έγγραφα δεν τα διαβάζει κανείς. Λούφα και παραλλαγή για την ώρα και βλέποντας και κάνοντας.


Η υπόθεση παίρνει αριθμό στο ΔΕΚ (Δικαστήριο των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων) και η μακρόσυρτη διαδικασία αρχίζει. Είναι η C-481/06.

Ο τύπος, μετά από ένα τσαλαβούτημα λίγων ημερών, σε ανακρίβειες και αοριστολογίες, αφήνει το θέμα, για να πιάσει άλλα, πιο σοβαρά. Ο εξοχότατος Αβραμόπουλος μπορεί να ξεχάσει προς το παρόν τις εγκυκλίους, τους διαγωνισμούς και τα παρόμοια και να επιστρέψει στην ατάραχη καθημερινότητα του. Business as usual. Τα νοσοκομεία και τα ταμεία εξακολουθούν να πληρώνουν. Οι δαπάνες εκτοξεύονται. Και η χώρα βαδίζει αμέριμνη προς την χρεοκοπία της. Η στιβαρή φιγούρα του Καραμανλή δεν αφήνει κανένα περιθώριο για κακές σκέψεις.

Η συνέχεια, όμως, και το τέλος, αύριο.

buzz it!