Α, όχι! Σε Έλληνας σαν κ΄ εμάς δεν κάνουν τέτοιες μικροπρέπειες!
"[...]Η οθωνική φιλοσοφία καλλιεργήθηκε στις όχθες του λιμνάζοντος Ιλισσού και η παιδεία υπηρέτησε πιστά τις κρατικές επιταγές. Τίποτε δεν έπρεπε να θυμίζει την πραγματικότητα. Ούτε καν η γλώσσα. Όλα παραποιήθηκαν κι όλα πέρασαν από τον πάγκο του ανελέητου Προκρούστη ώστε να καταντήσουμε όχι μόνο ανάδελφοι αλλά και άκληροι, αφού απαρνηθήκαμε την αλεξανδρινή, την ελληνορωμαϊκή, τη βυζαντινή και την οθωμανική κληρονομιά και σβήσαμε από τους χάρτες ότι βρισκόταν έξω από την επικράτεια του 1830.
Αξιοθρήνητοι ναυαγοί σε μιαν άγονη νησίδα όπου ξέθαβαν αρχαιότητες για να ΄χουν κάτι να δείχνουν στα παιδιά τους, όταν θα ερχόταν η ώρα τους να τους μιλήσουν για τις ρίζες τους. Πλήρως αποκομμένοι από τον περιβάλλοντα χώρο: τον αλύτρωτο Ελληνισμό και τους αλλοεθνείς λαούς, ομοδόξους και ετεροδόξους, με τους οποίους είχαν συνυπάρξει οι Έλληνες επί αιώνες ή και χιλιετίες..."
(Aποσπάσματα απο ομιλία της κ. Μαριάννας Κορομηλά σε εκδήλωση του Δήμου Κομοτηνής). Για περισσότερα κάντε κλίκ εδώ.
Πόσο σωστά αλήθεια διέγνωσε το θλιβερό τέλος του οικουμενικού ελληνισμού ο ποιητής!
Αλλά, σε κάθε περίπτωση, ας μην γινόμαστε τόσο άδικοι με τον δυστυχή Όθωνα. Πριν από αυτόν η πατρίδα είχε προλάβει να ανακαλύψει μόνη το χαμένο της πρόσωπο και να προετοιμαστεί για την αναγέννηση που ερχόταν, μέσα από την πολιτισμική πλημμυρίδα του Κοραϊκού διαφωτισμού. Ας δούμε πως τον βλέπουν κάποιοι από τους άφθονους θαυμαστές του:
"...Ήθελε να καταπολεμήσει το βυζαντινό σκότος εν τη γενέσει του. Ο Κοραής όπως όλοι οι κορυφαίοι διανοητές της εποχής του ενστερνίζονταν την άποψη ότι το βυζάντιο είναι ο θεοκρατικός δεσποτισμός του Μεσαίωνος και η παρακμή του πολιτισμού και έτσι με απαράμιλλο ηρωισμό προετοίμαζε το έδαφος της πλήρους αποκοπής του νεότερου Ελληνισμού από την μακραίωνα βυζαντινή λαίλαπα ... ... Όμως πάνω απ΄ όλα τα ζητήματα έβαλε το ζήτημα της εθνικής ταυτότητας των Ελλήνων που το ιχνογράφησε στην Αρχαία Κλασσική Ελλάδα ..."
Τρίτη, Αυγούστου 22, 2006
-Να μοιάζουμε σαν κάτι μικροβασιλείς μας;
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου