Δευτέρα, Μαΐου 24, 2010

-Τα χρυσοπληρωμένα φίλτρα και τα απόκρυφα (ΦΕΚ) των πιράνχας της Σιών

Δέκα ολόκληρα χρόνια κανείς δεν ήξερε. Κανείς δεν άκουγε και κανείς δεν έβλεπε. Και τώρα, τελείως ξαφνικά, οι ελεγκτικοί μηχανισμοί του κράτους, η δικαιοσύνη, ο τύπος, όλοι αυτοί μαζί, ανακάλυψαν ότι, το κατ' επίφαση σύστημα υγείας μας, πληρώνει τα φίλτρα αιμοκάθαρσης 8 φορές περισσότερο από την Κύπρο, τους βηματοδότες 3 και 4 φορές περισσότερο από την κραταιά Γερμανία και τα ορθοπεδικά υλικά 5 φορές περισσότερο από την Αγγλία.

Θρηνωδεί λοιπόν το ΒΗΜΑ στην Κυριακάτικη Έκδοση του. Όχι όμως για τους έλληνες, που θα χρειαστεί να υποφέρουν για τα επόμενα πολλά χρόνια για να πληρώσουν το κόστος της απίστευτης και ασυγκράτητης διαφθοράς, που μόλυνε και το τελευταίο κύτταρο αυτής της ανέμελης και αδιάφορης κοινωνίας. Όχι, δεν θρηνωδεί γι' αυτούς. Για το δράμα του κ. Παπαδόπουλου και του κ. Κακλαμάνη νοιάζεται περισσότερο.

"Φεύγω πριν με φάνε τα πιράνχας" κραύγαζε ο πρώτος εγκαταλείποντας το Υπουργείο Υγείας μετά από σκληρές μάχες γεμάτες ηρωισμούς και αυτοθυσία. "Φοβάμαι μη με φάνε και μένα" έλεγε στις εξομολογήσεις του ο "ανθρώπινος" Κακλαμάνης. Απογοητευμένοι και οι δύο για την διάψευση των ονείρων τους. Και νικημένοι από κάποιες σκοτεινές, αόρατες και πανίσχυρες δυνάμεις.

Τι σημαίνουν όλα αυτά; Ποια είναι τα πιράνχας; Ποιες είναι αυτές οι ανίκητες δυνάμεις που το κράτος, με όλη την ισχύ, με όλη την δύναμη, με όλα τα απεριόριστα μέσα που διαθέτει δεν μπορεί χρόνια τώρα να εντοπίσει και να εξουδετερώσει; Μήπως τελικά αυτοί οι διαβόητοι δαίμονες δεν υπάρχουν; Και όλος ο μηχανισμός του φαύλου κατεστημένου επιχειρεί, για μια ακόμη φορά, μια θρασύτατη απόπειρα αποπροσανατολισμού και συγκάλυψης; 3

Μήπως;
Έψαξαν πολύ και εξαντλητικά οι εισαγγελείς και οι ελεγκτές του δημοσίου. Έψαξαν και ανακάλυψαν όλες αυτές τις φρικώδεις τιμές και τις τρομακτικές αποκλίσεις, που ρούφηξαν για τόσα χρόνια τον δημόσιο πλούτο και μας κατάντησαν αναξιοπρεπείς και αξιοθρήνητους επαίτες στις ευρωπαϊκές αυλές. Έψαξαν πολύ και παντού αλλά δεν έτυχε να περάσουν και τις πόρτες του Εθνικού Τυπογραφείου.

Όχι επειδή αμέλησαν. Μάλλον επειδή απέφυγαν. Γιατί εκεί θα έβρισκαν τις απαντήσεις. Εκεί θα διαπίστωναν ότι τα πιράνχας δεν ευδοκιμούν στους σκοτεινούς διαδρόμους των νοσοκομείων αλλά στο περιστύλιο της Βουλής και στα ευρύχωρα και πολυτελή υπουργικά γραφεία. Ας πάρουμε τα πράγματα με την σειρά.

Στα νεφρολογικά υλικά, λέει το ΒΗΜΑ, γίνονται φοβερά και τρομερά και ανήκουστα πράγματα που πρώτη φορά τα ακούμε και πρέπει να μας προβληματίσουν. Ένα φίλτρο υψηλής διαπερατότητας αγοράζεται από το ελληνικό δημόσιο 50 ευρώ, ενώ στην Κύπρο κοστίζει 7 και στιςΗΠΑ 8,5 δολάρια.

Ο τελευταίος διαγωνισμός του τότε Υπουργείου Ανάπτυξης, για την προμήθεια φίλτρων και υλικών αιμοκάθαρσης, διενεργήθηκε το 1997 με την διακήρυξη 308/97. Το καρτέλ των προμηθευτών προσήλθε στην διαδικασία συντεταγμένα. Κάτι που στην γλώσσα της, πάντα απούσας, Επιτροπής Ανταγωνισμού αποκαλείται "εναρμονισμένη πρακτική". Οι τιμές που προσφέρθηκαν ήταν ήδη από τότε υπερβολικά υψηλές. Πιο ψηλές από αυτές που αναφέρει το σημερινό ΒΗΜΑ ως διπλάσιες από της Κύπρου και των ΗΠΑ. Πιο υψηλές από τις σημερινές. Πριν από 13 χρόνια. Απίστευτο δεν είναι;

Η επιτροπή του διαγωνισμού αρνείται να αξιολογήσει τεχνικά τις προσφορές προφασιζόμενη ότι τα προσφερθέντα υλικά δεν είναι συγκρίσιμα. Η ηγεσία του Υπουργείου παριστάνει πως δεν καταλαβαίνει και με την απόφαση 4712/20-11-98 προχωρά στην προσφυγή σε εικονική διαπραγμάτευση. Που όμως δεν ήταν διαπραγμάτευση.

Το αποτέλεσμα; Η σύναψη συμβάσεων με όλες τις εταιρείες που είχαν συμμετάσχει και η ανάθεση στους κατά περίπτωση γιατρούς να επιλέγουν κάθε φορά ελεύθερα "το πλέον κατάλληλο" φίλτρο για την νοσηλεία των ασθενών τους.

Το καρτέλ μπορεί ανενόχλητο πλέον να μοιράσει την αγορά. Ασφαλώς οι συμβάσεις δεν περιέχουν ποσότητες. Δηλαδή, με άλλα λόγια δεν είναι συμβάσεις σύμφωνα με το δημόσιο λογιστικό. Πρόκειται για απλούς τιμοκαταλόγους ελεύθερης χρήσης. Απλά κουρελόχαρτα.

Ο καιρός περνάει και, -όπως έχει αναλυτικά εκτεθεί στις προηγούμενες αναρτήσεις-, μεσούσης της υπουργείας Παπαδόπουλου, τα άλλα καρτέλ των ορθοπεδικών υλικών, των βηματοδοτών των καρδιολογικών κ.λ.π., επιτυγχάνουν την ψήφιση του άρθρου 7§2 του Ν.2955/2001, που τα απαλλάσσει οριστικά από την διενέργεια των ενοχλητικών διαγωνιστικών διαδικασιών. Διαγωνισμών, που ακόμη και εάν είναι μαϊμούδες είναι σκόπιμο να αποφευχθούν.

Ο τομέας των φίλτρων δεν έχει προλάβει να υπαχθεί στην διάταξη. Οι έμποροι όμως βλέπουν την μοναδική ευκαιρία και δεν έχουν σκοπό να την χάσουν. Το υπουργείο Ανάπτυξης έχει ήδη επιχειρήσει, χωρίς επιτυχία, να διενεργήσει νέο διαγωνισμό με την διακήρυξη 198/2001. Οι προμηθευτές αντιδρούν. Μέσα από την παρωδία της διαδικασίας της προηγούμενης διακήρυξης 308/97, έχουν πετύχει τιμές ζηλευτές, είπαμε, μεγαλύτερες ακόμη και από τις σημερινές, και δεν έχουν σκοπό να ενοχληθούν για μια ακόμη φορά. Το μόνο που τους ενδιαφέρει είναι να υπαχθούν και αυτοί στην διάταξη του Ν.2955/01. Για να μπορέσουν να ξενοιάσουν και να επιδοθούν ανενόχλητοι στο ακόμη αποτελεσματικότερο μοίρασμα της αγοράς και, ποιος ξέρει, να διεκδικήσουν στο μέλλον ακόμη και τιμαριθμικές αναπροσαρμογές. Τα ταμεία του κράτους είναι γεμάτα και οι κρατικοί λειτουργοί πρόθυμοι.

Έτσι τον Μάϊο του 2003 φεύγει από το Υπουργείο Ανάπτυξης, για τα Υπουργεία Οικονομικών, Υγείας και Εργασίας, μια Υπουργική Απόφαση. Λέω τον Μάϊο και όχι την συγκεκριμένη τάδε του Μαΐου. Δεν πρόκειται για παράλειψη. Το κουρελόχαρτο αυτό, παρά το γεγονός ότι είναι υπογεγραμμένο από τον Υφυπουργό Θεοδώρου, την Γενική Γραμματέα Μαριλίζα Ξενογιαννακοπούλου (αλήθεια σας θυμίζει κάτι το όνομα αυτό;) και τους υπηρεσιακούς παράγοντες δεν φέρει ούτε ημερομηνία ούτε αριθμό πρωτοκόλλου. Πρόκειται για πρόνοια που θα επιτρέψει να αποσιωπηθεί η έκδοση του σε περίπτωση που η δουλειά δεν περπατήσει; Ειλικρινά δεν ξέρω να απαντήσω. Σκεφθείτε κάτι μόνοι σας.


Η απόφαση ορίζει ότι "Η προμήθεια των φίλτρων αιμοκάθαρσης θα γίνεται χωρίς διαγωνισμό, σύμφωνα με τον Ν.2955/2001(256/Α/2-11-2001) άρθρο 7§2".

Το χαρτί όντως δεν περπατάει. Οι θέσεις των υπογραφών των Φλωρίδη (τότε υφ/ργου Οικονομικών), Σπυρόπουλου (τότε υφ/ργού Εργασίας) και Τσουρή (τότε υφ/ργου Υγείας), μένουν κενές. Αρνούνται. Μάλλον δεν πρέπει να είναι όλοι ίδιοι και να κολυμπάνε στο ίδιο καζάνι.


Το χαρτί επιστρέφει ανυπόγραφο στο Ανάπτυξης και, μια και δεν είχε ούτε αριθμό πρωτοκόλλου ούτε ημερομηνία, πετιέται στον κάλαθο των αχρήστων. Μαζί του, οι ατσίδες του Ανάπτυξης, παραλαμβάνουν και μια εμπιστευτική επιστολή της υπευθύνης Υφυπουργού Υγείας, στην οποία παρατίθενται αναλυτικά όλες οι νομικές και ουσιαστικές αντιρρήσεις για μια τέτοια ρύθμιση.

Επισημαίνεται μάλιστα "ο κίνδυνος παρεκτροπής συνολικά του συστήματος προμηθειών" και συστήνεται η διενέργεια διαγωνισμού.

Το έγγραφο της κ. Τσουρή αποδεικνύεται μετα από τόσα χρόνια δραματικά προφητικό.

Το καρτέλ, όπως είναι φυσικό, δεν το βάζει κάτω. Το χαρτί ξαναεμφανίζεται στο τέλος του Ιουλίου του ίδιου χρόνου και ενώ ο αμέριμνος λαός και οι ακόμη πιο αμέριμνοι αξιωματούχοι λείπουν στις παραλίες για τα μπάνια τους.

Την φορά αυτή Υφυπουργός Ανάπτυξης είναι ο Κουλούρης, ο γνωστός αγωνιστής της δημοκρατίας Κίμωνας. Από το Οικονομίας υπογράφει πρόθυμα ο Φαρμάκης, από το Εργασίας ο ίδιος ο Ρέππας και από το Υγείας ο αλήστου μνήμης πρωθυπουργικός ψυχίατρος Κ. Στεφανής. Στα δύο τελευταία υπουργεία οι υπουργοί Ρέππας και Στεφανής υπογράφουν κατ' εξαίρεση και καθ' υπέρβαση οι ίδιοι, αφού οι σχετικές αρμοδιότητες ανήκαν νόμιμα στους υφυπουργούς. Αυτό σίγουρα σημαίνει πολλά. Μια εξυπηρέτηση έκαναν οι άνθρωποι. Και μάλλον ήξεραν τι έκαναν.

Προσέξτε εκείνο το αμίμητο στο πάνω μέρος με τον αριθμό 7. Εκεί στα "έχοντας υπ΄ όψιν". Το "γεγονός ότι από τις προτεινόμενες διατάξεις δεν προκύπτει επιπλέον δαπάνη για τον κρατικό προϋπολογισμό". Απίστευτη ειρωνεία.

Λίγο μετά, την 30-12-2003, δημοσιεύονται στο ΦΕΚ 1952/Β οι νέες τιμές των φίλτρων αιμοκάθαρσης με την Κοινή Υπουργική απόφαση 8130/30-12-2003. Στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Όχι στο απόκρυφο δελτίο των μυστικών πιράνχας. Είναι οι τιμές που, με μικρές διαφορές και μετά από πολλές παρατάσεις και επανεκδόσεις, ισχύουν ακόμη και μέχρι σήμερα. Οι τιμές που τόση έκπληξη προκαλούν στην Υπουργό Μαριλίζα, τους αυστηρούς Εισαγγελείς, στους δραστήριους Δημόσιους Επιθεωρητές και στο πάντα ανυποψίαστο πλην έγκυρο, ανεξάρτητο και αδέσμευτο ΒΗΜΑ.

(Τουλάχιστον η υπουργός Μαριλίζα που υπήρξε εκ των πρωτεργατών της υπαγωγής των φίλτρων στο καθεστώς του Ν. 2955/2001 δεν θα έπρεπε να εκπλήσσεται. Τέλος πάντων όμως. Είναι προφανές ότι κάποιοι άνθρωποι μένουν για πάντα παιδιά.)

Απολαύστε λοιπόν τις νέες τιμές ΦΕΚ (αυτών των μυστικών χαρτιών των πιράνχας ντε!). Κοιτάξτε τες παράλληλα με το έκπληκτο ΒΗΜΑ της Κυριακής. Απολαύστε και μην ξεχάσετε να περάσετε από το ταμείο για να πληρώσετε.


*****************************************************

Και ένα μικρό κουίζ για τους αναγνώστες της στήλης που είναι νομικοί. Γιατί αφού το ΠΑΣΟΚ έκανε το κακό και εξέδωσε την Υπουργική Απόφαση υπαγωγής και των φίλτρων αιμοκάθαρσης στις διατάξεις του άρθρου 7§2 του Ν. 2955/2001 η ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ (η οποία αν θυμάστε από τις προηγούμενες αναρτήσεις είχε ξεσαλώσει ως αντιπολίτευση) έκρινε σκόπιμο να τροποποιήσει και τον ίδιο τον νόμο (με την τροπολογία Παπαθανασίου, άρθρο 13 του Ν.3297/2004) προσθέτοντας στις ενδεικτικές αναφορές και τα υλικά αυτά;

buzz it!

15 σχόλια:

Elias είπε...

Μπερδεύτηκα. Είχες αναφέρει ότι η ΝΔ είχε ιδιαίτερη αγωνία, ήδη ως αντιπολίτευση, για τις κατηγορίες υλικών που υπάγονται στις διατάξεις του άρθρου 7, παρ. 2 του Ν. 2955/2001, κι ότι είχε ρωτήσει τα συναρμόδια υπουργεία αν σκοπεύουν να επεκτείνουν τα υλικά και σε άλλες κατηγορίες. Από κάπου έχω βρει (δε θυμάμαι από πού) ότι η κοινή υπουργική απόφαση που ακολούθησε τον Ν. 2955/2001 καθόριζε ανώτατη τιμή προμήθειας σε "υλικά οστεοσύνθεσης, γναθοπροσωπικής χειρουργικής, βηματοδοτών, απινιδωτών και υλικών γναθοχειρουργικής" (είναι έτσι;).
Ε, προφανώς η ΝΔ μετά προσέθεσε τα φίλτρα και τα υπόλοιπα υλικά στον τροποποιημένο Ν. 2955/2001, να αναφέρονται ρητά στον νόμο, να υπάρχει ΦΕΚ που να αναγράφει "φίλτρα αιμοκάθαρσης", γιατί μια κοινή υπουργική απόφαση δεν είναι νόμος και μπορεί να αμφισβητηθεί από κάποιον η υπαγωγή των φίλτρων στις διατάξεις του Ν. 2955/2001.

Elias είπε...

Μπορεί να 'ναι εντελώς άστοχη η ερώτησή μου:
Υπάρχει κι ένα πράγμα που λέγεται Συνήγορος του Καταναλωτή. Δε θα μπορούσε ένας ριγμένος προμηθευτής να καταγγείλει εκεί τις πρακτικές του καρτέλ και τους νόμους που αντιφάσκουν με τις κοινοτικές οδηγίες;

Γιώργος Χ είπε...

Απλά εκπληκτικό!!

Θα το αναδημοσιεύσω, με την άδεια σου φίλε!!

Μόνο με κράξιμο θα καταλάβουν

ΕΡΜΙΠΠΟΣ είπε...

Ακριβώς Ηλία. Ο νόμος έχει ενδεικτική απαρίθμηση των "μη συγκρίσιμων". Λέει "όπως τα ορθοπεδικά, τα υλικά γνωθοπροσωπικής κ.λ.π". Άρα αφήνει περιθώριο να υπαχθούν και άλλα με απλή υπουργική απόφαση. Αυτό όμως χρειάζεται τεχνική αιτιολόγηση και τέτοια για την περίπτωση των φίλτρων δεν υπήρχε. Άρα το εγχείρημα ήταν εν δυνάμει επικίνδυνο. Για τον λόγο αυτό το καρτέλ των φίλτρων ήθελε μόνιμη διασφάλιση και επεδίωξε τα υλικά του να αναφερθούν ειδικά στον νόμο για να αποκτήσουν την περιωπή του νομοθέτη και να μην είναι δυνατόν να ελεγχθεί ποτέ εάν είναι συγκρίσιμα ή όχι. Βλέπεις η Βουλή για τις αποφάσεις της δεν χρειάζεται περιττές λεπτομέρειες όπως τεχνικά στοιχεία και τέτοια. Οι βουλευτές γνωρίζουν τα πάντα και άλλωστε πρέπει να τους έχουμε εμπιστοσύνη. Η ΝΔ, που πολέμησε τόσο πολύ αυτή την διάταξη για αμιγώς αντιπολιτευτικούς λόγους τους προσέφερε πολύ πρόθυμα την ρύθμιση μόλις έγινε κυβέρνηση με την τροπολογία Παπαθανασίου (είναι ξέρεις ακόμη βουλευτής - ένας από αυτούς που τώρα μεγαλόψυχα μας σώζουν από τις συνέπειες των λαθών μας ως λαού).

Συνήγορος Καταναλωτή; Καμία σχέση.


Γιώργος Χ

Ελεύθερα.

Ανώνυμος είπε...

Φίλε Έρμιππε έχω πάθει την πλάκα μου! Πρέπει να είσαι και συνάδελφος δικηγόρος αν κατάλαβα καλά! Τα παίρνω και τα δημοσιεύω όλα παντού! Με την άδειά σου φυσικά!

iraklitos

ΕΡΜΙΠΠΟΣ είπε...

Ελεύθερα φίλε. Δικηγόρος βέβαια δεν είμαι.

Ανώνυμος είπε...

Δώστα σε δημοσιογράφους ΙΣΩΣ το σηκώσει κάποιος το θέμα. Αν δεν είναι στο κόλπο το αφεντικό του, ίσως το παίξει...

αθεόφοβος είπε...

Προσέθεσα το λινκ και από αυτό το τελευταίο κείμενο σου στο ποστ μου ΝΑ ΠΟΥ ΠΗΓΑΝ ΤΑ ΛΕΦΤΑ ΜΑΣ ! το οποίο μέσα σε δύο μέρες αργίας, Κυριακή και Δευτέρα, το διάβασαν πάνω από 430 άτομα !
http://atheofobos2.blogspot.com/2010/05/blog-post_23.html

undercover gpr είπε...

Από χθες που βρήκα το λινκ στο αντινέα έχω καραφλιάσει.

Τα θερμά μου συγχαρητήρια για την άρτια τεκμηριωμένη σας δουλειά.

Αναρωτιέμαι αν υπάρχει περιθώριο νομικής αντίδρασης.

Από πλευράς μου θα κάνω ότι μπορώ για να το διαδώσω.

Συγχαρητήρια και πάλι και εύχομαι καλή συνέχεια στην προσπάθειά σας.

Με απεριόριστο σεβασμό
gpr

KOYKLITIS είπε...

Είμαι ένας από τους 430 αναγνώστες του ¨αθεόφοβου¨ το Σαββατοκύριακο κι έτσι σε βρήκα.
Περιττό να σου πω ότι έφαγα περίπου δυό ώρες διαβάζοντας παλιότερά σου κείμενα τα οποία είναι καταπληκτικά.
Ελπίζω η φωνή σου να προστεθεί στις υπόλοιπες που στοχεύουν στο γκρέμισμα της ρεμούλας και της αρπαχτής ώστε να βγούμε από αυτό το τούνελ το συντομότερο.

squarelogic είπε...

Καταπληκτική τεκμηρίωση για κάτι που πάντα υποψιαζόμουν:ότι όλο αυτό το "πάρτυ" με τις υπερτιμολογήσεις των υλικών και την παραγωγή του μαύρου χρήματος που συνεπαγόταν,δεν μπορούσε να γίνει χωρίς τουλάχιστον την "διευκόλυνση" των πολιτικών προισταμένων.
Είναι αλήθεια οτι συχνά σε ιατρικά υλικά ή μηχανήματα μπορεί να υπάρχουν και επιστημονικά τεκμηριωμένες προτιμήσεις που όμως δεν θα μπορούσαν να επικρατήσουν σε έναν αυστηρά μειοδοτικό διαγωνισμό.Απ την παραδοχή αυτή όμως,μέχρι τις αποφάσεις-λάστιχο που παραθέτεις υπάρχει μεγάλη απόσταση,και κάποιοι την διήνυσαν με το αζημίωτο,όπως φαίνεται.
Απο κει και πέρα,σε ένα σύστημα που λειτουργεί έτσι,ένας τελικός χρήστης(ιατρός) που θάθελε να παραμείνει καθαρός θα περιθωριοποιείτο ταχύτατα ως γραφικός ή επικίνδυνος για το "σύστημα" και δεν θα μπορούσε να σταθεί.Αλλωστε όλο αυτό το πάρτυ,όπως λες,είχε στηθεί με υπουργικές αποφάσεις και υπογραφές.
Και πάλι συγχαρητήρια!

squarelogic είπε...

Να σημειώσω πάντως,οτι σε ορισμένες περιπτώσεις μέρος του "μαύρου χρήματος" από τα υλικά χρησιμοποιήθηκε απ τους δ/ντές κλινικών για τον εξοπλισμό και την αναβάθμιση αυτών,δίχως να περιμένουν τις απίστευτα χρονοβόρες διαδικασίες του Δημοσίου,δηλ.ένα σημαντικό μέρος του ξαναγύρισε στο σύστημα υγείας έστω και λόγω ενός ιδιότυπου ανταγωνισμού ανάμεσα σε ομοειδείς κλινικές τόσο για την παραγωγή επιστημονικής δραστηριότητας όσο και για την προσέλκυση καλύτερης "πελατείας".

ΕΡΜΙΠΠΟΣ είπε...

Σας ευχαριστώ όλους για την ενθάρρυνση και την βοήθεια.

@τετράγωνη λογική λες ότι:

Είναι αλήθεια οτι συχνά σε ιατρικά υλικά ή μηχανήματα μπορεί να υπάρχουν και επιστημονικά τεκμηριωμένες προτιμήσεις που όμως δεν θα μπορούσαν να επικρατήσουν σε έναν αυστηρά μειοδοτικό διαγωνισμό.Απ την παραδοχή αυτή όμως,μέχρι τις αποφάσεις-λάστιχο που παραθέτεις υπάρχει μεγάλη απόσταση,και κάποιοι την διήνυσαν με το αζημίωτο,όπως φαίνεται.

Αν η πρώτη πρόταση είναι αληθής τότε η δεύτερη που παραθέτεις είναι αληθέστερη. Και όντως έτσι ήταν πριν από μερικά χρόνια με την παλιότερη οδηγία 93/36 αφού συνήθως οι δήθεν τεχνικές διαφορές ήταν το πρόσχημα της απάτης (επειδή δεν υπήρχε η τετράγωνη λογική της δεύτερης πρότασης σου και κάθε "λάστιχο" γινόταν αποδεκτό). Με την καινούργια οδηγία όμως (2004/18)δεν τίθεται καν ζήτημα αλήθειας της πρώτης πρότασης ώστε να χρειαστεί αξιολόγηση της δεύτερης μια και η επιλογή δεν περιορίζεται πλέον αμιγώς στα τεχνικά χαρακτηριστικά του προς προμήθεια είδους αλλά λαμβάνει υπ΄ όψη όταν παραστεί ανάγκη και τα λειτουργικά χαρακτηριστικά και αποτελέσματα. Έτσι υπάρχουν υλικά που παρά τις εμφανείς εξωτερικές τεχνικές τους διαφορές έχουν την ίδια λειτουργική δράση και αποτέλεσμα με συνέπεια να θεωρούνται όμοια. Στο πλαίσιο αυτό κάθε επίκληση των γιατρών για δήθεν διαφορετικότητες πάει περίπατο. Ειδικότερα μάλιστα από την στιγμή που η οδηγία προβλέπει ότι η αξιολόγηση της κοινής λειτουργική δράσης (της ομοιότητας δηλαδή) δεν επαφίεται στην διακριτική ευχέρεια της αναθέτουσας αρχής (των γιατρών δηλαδή) αλλά επιτρέπει στον προμηθευτή να μπορεί να την αποδεικνύει ο ίδιος με "κάθε δυνατό μέσο". Οι οδηγίες έχουν προβλέψει τα πάντα. Είναι κείμενα εξαιρετικά δουλεμένα και διαρκώς βελτιώνονται. Γιαυτό δεν θέλουμε να τις εφαρμόζουμε.

Όσο για το άλλο που λές να μου επιτρέψεις να διαφωνήσω. Συμβαίνει σε μικρή κλίμακα και για χαζοεξοπλισμούς. Τα χοντρά δεν είναι εκεί. Ούτε καν στα προσωπικά δώρα και τα ταξίδια. Είναι στο μετρητό.

squarelogic είπε...

Γνωρίζω οτι πανεπιστημιακή μονάδα εμφραγμάτων ανακαινίστηκε και εξοπλίστηκε με τέτοια "κονδύλια"(που εύκολα θα μπορούσαν κι αυτά να είχαν πάει σε τσέπες),οτι φακοθρυψίες,λιθοτρυψίες κλπ."αγοράστηκαν" με την μέθοδο της ανταλλαγής για την χρησιμοποίηση συγκεκριμένων αναλωσ'ιμων μεταξύ παρομοίων...
Διαισθάνομαι οτι σε πολλές περιπτώσεις δεν περνούσε απ το μυαλό των γιατρών οτι ζημίωναν το κράτος,δεδομένου οτι οι υπουργικές αποφάσεις είχαν δημιουργήσει τις προυποθέσεις ώστε όλα τα παραπλήσια αναλώσιμα να έχουν αντίστοιχες τιμές,οπότε η "μίζα" φαινόταν σσχεδόν νομιμοποιημένη,μια και αφορούσε επιλογή ανάμεσα σε ομοειδώς τιμολογημένα προιόντα.
Δεν δικαιολογώ την κατάσταση,περιγράφω απλά το "κλίμα" που επικρατούσε πολλά χρόνια τώρα χάρη στις πολιτικές αποφάσεις που με την εξαιρετική σου έρευνα αποκαλύπτεις.
Είμαι σίγουρος οτι έφτανε αρκετό "ψητό" και στα υψηλά κλιμάκια...

ΕΡΜΙΠΠΟΣ είπε...

@τετράγωνη λογική

Πραγματικά τετράγωνη. Το θέμα που θίγεις (τα δήθεν δώρα ή χρυσιδάνεια για την αποκλειστική χρήση αναλωσίμων) είναι αλλο ένα ξεχωριστό σκάνδαλο. Νομίζω όμως πως ήδη αυτά που είπαμε είναι πολλά. Το ιντερνετ δεν είναι λαϊκό δικαστήριο. Για αυτά τα πράγματα οι σοβαρές χώρες έχουν πραγματικά δικαστήρια. Ο κόσμος που δεν έχει επαφή με αυτά δεν μπορεί άλλωστε να αφομοιώσει τόσες πληροφορίες σε τόσο μικρό διάστημα. Βασική επιδίωξη είναι να φανεί ο πυρήνας της απάτης και να αναδειχθεί το μείζον πρόβλημα που είναι πολιτικό. Και ήδη έχουμε πει πάρα πολλά. Απλά επειδή η εμπιστοσύνη έχει πλέον χαθεί αυτά τα πολλά έπρεπε να παρουσιασθούν με αυτόν τον εξαντλητικό τρόπο (έγγραφα κ.λ.π.) όχι τόσο για την πληρότητα της παρουσίασης της κεντρικής ιδέας όσο για την αξιοπιστία. Αν είμασταν π..χ στην Γερμανία δεν θα χρειαζόντουσαν όλες αυτές οι δεκάδες σελίδες και τα έγγραφα. Η δικαιοσύνη θα έκανε την δουλειά της με μόνο μια σαφή αναφορά και θα έβρισκε μόνη της τα υπόλοιπα.