Παρασκευή, Απριλίου 01, 2011

-Η θλιβερή εικόνα μας στην Ευρώπη


... ...

Ταυτόχρονα (η μάχη της Κερατέας) δείχνει την αρρώστια από την οποία πάσχει η χώρα. Από την έλλειψη κοινωνικής συναίνεσης. Όλο και περισσότεροι έλληνες πιστεύουν ότι μπορούν να αγνοούν τον νόμο, με το να χρησιμοποιούν δωρεάν τα μέσα μαζικής κυκλοφορίας, με το να αρνούνται την πληρωμή διοδίων και με το να στήνουν οδοφράγματα με σκοπό την ικανοποίηση κάθε είδους αιτήματός τους. Η Αλέκα Παπαρήγα, Γ.Γ. του Κομμουνιστικού Κόμματος, ενθαρρύνει τις παράνομες μορφές διαμαρτυρίας των πολιτών. Οι πολίτες, λέει, πρέπει να ξεπεράσουν τους όποιους δισταγμούς για κάτι τέτοιο.

Αλλά ο πόλεμος στην Κερατέα δείχνει πάνω από όλα, που οδηγεί η αντίληψη των πολιτικών, σύμφωνα με την οποία τους επιτρέπεται να κυβερνούν πίσω από τις πλάτες του λαού. Στην Ελλάδα δεν υπάρχει διαφάνεια στην λήψη των πολιτικών αποφάσεων. Οι πολίτες νοιώθουν φυλακισμένοι σε ένα δίχτυ διαφθοράς και πελατειακών σχέσεων. Η ευνοιοκρατία και η αυθαιρεσία δεν μολύνουν απλά εδώ και δεκαετίες τον ελληνικό πολιτικό πολιτισμό, αλλά την ίδια στιγμή παραλύουν και την οικονομία. Είναι με αυτόν τον τρόπο μια από τις αιτίες της σημερινής κρίσης χρέους.

Έτσι αυτό που αντανακλά η Κερατέα είναι μια μικρογραφία της συνολικής πολιτικής μιζέριας της χώρας. Κανένας υπουργός δεν έκανε ποτέ τον κόπο να εξηγήσει στους κατοίκους της τι σχεδιάστηκε για εκεί. Ότι δηλαδή δεν θα πρόκειται για έναν παραδοσιακό βρωμερό χώρο απόθεσης σκουπιδιών, πάνω από τον οποίο θα πετούν κρώζοντας οι γλάροι. Ότι αυτό που θα γίνει θα είναι ένας σύγχρονος χώρος επεξεργασίας με εγκαταστάσεις για ανακύκλωση και κομποστοποίηση. Ο υπουργός Εσωτερικών Ραγκούσης διαβεβαιώνει ότι είναι ανοικτός σε κάθε συζήτηση, με τις όλες τις κοινωνικές ομάδες, με σκοπό να επέλθουν βελτιώσεις στο σχέδιο. Αυτόν τον διάλογο όμως θα έπρεπε η κυβέρνηση να τον είχε κάνει πολύ νωρίτερα. Είναι πλέον δύσκολο να δει κανείς πως μπορεί να διενεργηθεί σήμερα και πως μπορεί να καρποφορήσει.

Ο δήμαρχος Λεβαντίνης είναι ανήσυχος. "Φοβάμαι το χειρότερο", λέει. "Βρισκόμαστε όλοι σε κίνδυνο και πρέπει να βρεθεί μια άμεση λύση στο πρόβλημα". Αυτό όμως δεν φαίνεται στον ορίζοντα. "Το σχέδιο πρέπει να υλοποιηθεί με κάθε κόστος", λέει από την μεριά του ο υπουργός Εσωτερικών Ραγκούσης, "και γι' αυτό θα πρέπει να φροντίσουμε για την εκτέλεση του".


από την σημερινή Frankfurter Rundschau

buzz it!

25 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Μάιστα...
Τότε, μπορούμε σύμφωνα με τα λεγόμενα της φυλλάδας, να προτείνουμε να το κάνουν στην Κηφισά. Γιατί όχι και στην Πολιτεία?

ΕΡΜΙΠΠΟΣ είπε...

Ε τώρα σε μέρη σαν την Κηφισιά και την Πολιτεία για να λέμε την αλήθεια δεν συνηθίζεται. Χρειάζεται λίγο περισσότερη ανοιχτωσιά. Όπου αλλού όμως δεν έχουν πρόβλημα να τα κάνουνε οι βάρβαροι οι γερμανοί. Και όταν περνάς από έξω δύσκολα καταλαβαίνεις περί τίνος πρόκειται.

Είναι προφανές αγαπητέ μου ότι αδυνατείτε να καταλάβετε ακόμη και αυτούς που συντάσσονται με το μέρος σας. Όπως κάνει προφανέστατα αυτός που έγραψε το άρθρο.

Έγραψε βέβαια και κάτι άλλο ο άνθρωπος. Ότι αυτός ο λαός κατήντησε έτσι όπως κατήντησε επειδή όταν δεν το αρέσει κάτι τότε αυτό το κάτι δεν μπορεί να είναι απλά μια άλλη άποψη. Αντίθετα είναι μια βρωμερή φυλλάδα.

epanechnikov είπε...

Αγαπητέ Έρμιππε βρήκα εξαιρετικά εύστοχο το τελευταίο μήνυμα σου στο buzz. Φαίνεται πως έχεις μελετήσει τη θεωρία του Shannon και καταλαβαίνεις τα θεμελιώδη της πληροφοριακής αξίας της γλώσσας. Δυστυχώς για μεγάλη μερίδα πολιτών (ενδεχομένως για τη συντριπτική πλειοψηφία των Ελλήνων) η ποιότητα του μηνύματος εξαρτάται από ένα μόνο bit πληροφορίας. Εκείνο δηλαδή που περιγράφει αν ο πομπός είναι "μαζί μας" ή "με τους άλλους". Τα υπόλοιπα bits μπορεί να περιέχουν οτιδήποτε...

Ανώνυμος είπε...

ΕΙΝΑΙ ΘΕΜΙΤΗ Η ΑΠΑΙΤΗΣΗ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ
ΧΥΤΑ ΣΤΙΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ ΚΗΦΙΣΙΑΣ,ΕΚΑΛΗΣ
ΚΑΣΤΡΙΟΥ,ΟΠΩΣ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΚΑΙ ΣΤΙΣ
ΠΟΛΙΤΙΣΜΕΝΕΣ ΠΡΩΤΕΥΟΥΣΕΣ ΤΗΣ ΕΥΡΩ-
ΠΗΣ.


ΠΙΣΤΕΥΩ ΟΤΙ Η ΕΙΣΡΟΗ ΦΟΡΩΝ ΣΤΟ ΚΡΑ-
ΤΟΣ ΘΑ ΑΡΧΙΣΕΙ ΜΟΛΙΣ ΤΑ ΛΑΜΟΓΙΑ ΕΠΙ
ΣΤΡΕΨΟΥΝ ΟΛΑ ΤΑ ΚΛΕΜΜΕΝΑ,ΑΠΟ ΤΟ1974
ΜΕΧΡΙ ΣΗΜΕΡΑ.

ΟΣΟ ΤΑ ΚΛΕΜΜΕΝΑ ΔΕΝ ΕΠΙΣΤΡΕΦΟΝΤΑΙ
ΚΑΝΕΝΑΣ ΕΛΛΗΝΑΣ ΔΕΝ ΘΑ ΠΛΗΡΩΣΕΙ ΤΙΣ
ΜΑΥΡΕΣ ΤΡΥΠΕΣ.....

Ανώνυμος είπε...

Μεχρι και ο Πορτοσάλτε κατάλαβε (μετά από επαφή με τους κατοίκους) πως το μόνο που τους (κυβέρνηση) ενδιαφέρει είναι ο "μουσαμάς με τα σκουπίδια"

Στην Ελλάδα ζεις.....ουδέν μονιμότερο του προσωρινού.

Καλά κάνουν οι κάτοικοι και αντιτίθενται στο ευκαιριακό και προσωρινό. Έχουν γνώση.....

http://www.skai.gr/player/TV/?MMID=212630

sawas

ΕΡΜΙΠΠΟΣ είπε...

Φίλτατε Epanechnikov, δεν βαριέσαι. Θα κάτσουμε να περιμένουμε. Δεν μπορούμε να κάνουμε και τίποτε άλλο. Η δυναμική του συστήματος προς την κατεύθυνση της ανάλωσης των πόρων, που πλέον βρίσκει όπως όπως και τους χρησιμοποιεί για την τροφοδότηση της ενεργοβόρου πηγής των εκπομπών του, ξεπερνάει κατά πολύ τις όποιες δυνατότητες στοχευμένου εμπλουτισμού του που θα είχαν ως αποτέλεσμα την αντιστροφή της διαδικασίας της διαρκούς αύξησης της αταξίας. Κάποια στιγμή βέβαια η ροή ενέργειας οποιασδήποτε μορφής θα τερματισθεί, η εντροπία του σήματος θα απειριστεί και το τέρας θα μας αφήσει χρόνους. Τότε θα δούμε πως θα επανακινήσουμε την μηχανή με ότι μας έχει απομείνει.
Αυτό που λένε μερικοί, το "είναι θέμα παιδείας ρε", (ή κάποιοι άλλοι, με πιο εκλεπτυσμένο τρόπο, "ζήτημα κατά κεφαλήν πνευματικής καλλιέργειας"), είναι μεν αληθές πλην όμως δεν αποτελεί μέθοδο ή πρόταση επαναφοράς αλλά απλή διαπίστωση μιας πραγματικής κατάστασης που επιδέχεται παρεμβάσεων μόνο σε ικανό βάθος χρόνου.

ΕΡΜΙΠΠΟΣ είπε...

sawas

Μια πιο προσεκτική ανάγνωση του κειμένου θα οδηγήσει στο συμπέρασμα ότι ο συντάκτης του δεν παίρνει θέση υπέρ της μίας ή της άλλης πλευράς. Κατά συνέπεια ή όποια σύγκριση των λεγομένων του με αυτά του Πρωτοσάλτε είναι άστοχη. Ο άνθρωπος απλά περιγράφει το αρρωστημένο πλαίσιο μέσα στο οποίο δημιουργήθηκε η διαφορά (που είναι το ίδιο πλαίσιο μέσα στο οποίο επιδιώκεται και η επίλυση της) και διαπιστώνει το μοιραίο αδιέξοδο.
Να σημειώσω μόνο ότι μπορεί να το κάνει επειδή ο ίδιος είναι αποστασιοποιημένος από την ουσία των προβλημάτων (τα δικά του σκουπίδια συλλέγονται αποτελεσματικά και η διοίκηση του λειτουργεί μάλλον καλύτερα). Αυτό θα πρέπει να μας προβληματίσει. Και να μας κάνει να αντιληφθούμε ότι και μεις θα μπορέσουμε να λύσουμε τα προβλήματα μας μόνον αν τα δούμε από απόσταση. Βέβαια ο Γερμανός το κάνει αυτό χωρίς κόπο διότι η απόσταση απλά υπάρχει από μόνη της. Εμείς αντίθετα θα πρέπει να απομακρυνθούμε από μόνοι μας. Πράγμα πολύ δύσκολο και οδυνηρό. Απαραίτητο όμως.

ΕΡΜΙΠΠΟΣ είπε...

Ανώνυμε

Μέσα στο λογαριασμό της επιστροφής βάζεις και τις αναπηρικές συντάξεις μαϊμούδες. Τα επιδόματα πλύσης χειρών αδίκων; Τα 15.000 του δήμου Αλεξανδρούπολης για την εκδρομή των μαθητών στην Βαρκελώνη (δες προηγούμενη ανάρτηση); Τα εικοσάευρα των τελωνιακών; Τις πλασματικές υπερωρίες και τα πλασματικά χρόνια ασφάλισης; Και όλα τα υπόλοιπα; Εάν όχι ελπίδα επιστροφής δεν υπάρχει. Είπαμε ότι οι πάγκαλοι (όχι οι Πάγκαλοι, να εξηγούμεθα) δρουν πάντα ταυτόχρονα.

Και κάτι επιπλέον. Τα κλεμμένα δεν είναι πλέον εδώ. Και όσο βρίσκονται στα ταμεία της Πόρσε άλλο τόσο βρίσκονται και στα ταμεία της Τογιότα που απευθύνεται στην πλέμπα.

Η εισροή φόρων λοιπόν θα αρχίσει όταν καταλάβουν οι έλληνες ότι η παρτίδα κάηκε και δεν βγαίνει με τίποτε και αρχίσουν να λυπούνται τα παιδιά τους. Αυτό θα γίνει όταν σταματήσουν να είναι πάγκαλοι. Οπότε και οι Πάγκαλοι θα εκλείψουν.

Ανώνυμος είπε...

Προφανές!!!!!!!
Πεπεισμένος στο "μαζί τα φάγαμε", πασπαλισμένο με λίγο "να γίνουμε ευρωπαίοι επιτέλους" και "ό,τι είναι νόμιμο είναι και ηθικό"
Από που προκύπτει φίλτατε, πως το ΤΟΥΟΤΑ κοστίζει ίσα με την Πόρσε αφ ενός και ποιός σου είπε πως αρκεστήκανε μόνο σε μια?
Οι 15000 του Δήμου Αλεξανδρούπολης έκαναν το όποιο πρόβλημα στα οικονομικά (αν έχει) του Δήμου?
Παρεπιπτόντως, "τα κλεμένα δεν βρίσκονται πια εδώ" είναι προσφιλής απάντηση τύπων σαν τον Παπακωνσταντίνου ("που να τα ψάχνουμε τώωωωρα") κι εκφράστηκε πολύ ξεκάθαρα με την περίπτωση της εξορές σέρβις...πάρτα τώρα απ την πλέμπα που κοιμάται (όντως) όρθια.
Μια χαρά χωράνε τα ΧΥΤΥ και στην Εκάλη και στην Πολιτεία και στην Κηφισιά. Κάνεις πολλά απο δαύτα.
Σε κάθε βίλλα υπουργού ή εθνικού εργολάβου δίπλα, στήνεις κι από μια.
Εκτός από ταλέντο στην ειρωνία αγαπητέ, είναι πασιφανές και το ταλέντο πολιτικής διορατικότητας. Αν δηλαδή είχε χώρο η Πολιτεία, θά τάχανε στήσει εκεί δίπλα τα ΧΥΤΥ τέτοια τους κατ εσέ, ναι?
Το οτι σε δυό χρόνια, θα μας βάζουν πρόστιμα ακριβώς για την ύπαρξη και λειτουργία αυτής της εγκατάστασης, το λέει η καλή εφημερίδα? Μάλλον της διέφυγε η λεπτομέρεια.
Όπως και σε σένα, χεχεχε...

ΕΡΜΙΠΠΟΣ είπε...

Αγαπητέ Ανώνυμε

Αν έχεις διαβάσει όσα είναι γραμμένα στην ιστοσελίδα μου και πιστεύεις ότι πρέπει να μου αποδοθούν αποφάνσεις του τύπου "μαζί τα φάγαμε" (με τον τρόπο του Παγκάλου) και "ό,τι είναι νόμιμο είναι και ηθικό" λυπάμαι πολύ. Τα γράφω φαίνεται με τρόπο μη κατανοητό.

Τώρα, το να αντιγράψουμε μερικές από τις καλές συνήθειες των ευρωπαίων μάλλον το έχω πει και εξακολουθώ να πιστεύω ότι δεν θα ήταν καθόλου άσχημη ιδέα. Μια από αυτές ας πούμε θα ήταν να επιδιώξουμε την τιμωρία όσων τα έφαγαν. Τιμωρία που θα γίνει με "ευρωπαϊκό τρόπο". Και θα αφορά όχι μόνον όσους τα έφαγαν για να πάρουν Πόρσε αλλά και εκείνους που έκαναν το ίδιο για να πάρουν Τογιότα. Θα αφορά όχι μόνον αυτούς που πήραν μίζες εκατομμυρίων αλλά και αυτούς που πήραν και εξακολουθούν να εισπράττουν παράνομες αναπηρικές συντάξεις. Διότι βλέπεις, η δικαιοσύνη δεν μπορεί να είναι αλακάρτ. Όταν επιδιώξει κάποιος να την κάνει αλακάρτ δεν κατορθώνει τίποτε περισσότερο από του να την καταργήσει. Και τότε δεν υπάρχει ούτε για τους μικρούς ούτε για τους μεγάλους.

Παρεμπιπτόντως, η άποψη μου για το ζήτημα της express service βρίσκεται εδώ:

http://ermippos.blogspot.com/2011/03/blog-post_27.html

και δεν νομίζω να έχει σχέση με αποφάνσεις του τύπου που αναφέρεις.

Και περαιτέρω, τα 15.000 του δημάρχου όντως είναι πολύ λίγα για να βάλουν το κράτος μέσα. Δεν παύουν όμως να είναι δοσμένα εκτός νόμου. Και αν κάτσει κανείς να αθροίσει όλα τα μικροποσά που δίνονται με αυτόν τον λαρτζ τρόπο κάθε χρόνο "επειδή είναι λίγα και σιγά τώρα" γρήγορα θα φτάσει σε αριθμούς που πλησιάζουν το ετήσιο έλλειμμα. Ο νόμος ισχύει εξίσου για τα μικρά όσο και για τα μεγάλα. Αν αρχίσει να μπαίνει στην ζυγαριά παύει να είναι νόμος και γίνεται ελληνική κωμωδία. Και αυτό είναι κάτι που συμφέρει κυρίως αυτούς που πηγαίνουν για τις μεγάλες μπάζες.

Panos Konstantinidis είπε...

Θεωρώ ότι η αναφορά του άρθρου στην Κερατέα είναι ατυχής. Ο συγγραφέας απλώς δε γνωρίζει την κατάσταση. Εκρεμμεί δικαστική απόφαση για την Κερατέα και μέσα σε αυτό το πλαίσιο δεν επιτρέπεται καμία κίνηση από πλευράς πολιτείας και μεγαλοεργολάβων. Βεβαίως αυτά είναι ψιλά γράμματα και ετσιθελικώς προσπαθούνε να αρχίσουνε τις χωματουργικές εργασίες.

Αυτός που πρωτίστως πρέπει να κατηγορηθεί είναι η νεοελληνική κυβέρνηση που παρακάμπτει νόμους και θεσμούς, όχι ο νεοελληνικός λαός.

Ατυχές το άρθρο και νομίζω και ατυχής η ανάρτησή του εδώ.

Panos Konstantinidis είπε...

> Εκρεμμεί

Εκκρεμεί

ΕΡΜΙΠΠΟΣ είπε...

κ. Κωνσταντινίδη

Δεν νομίζω ότι το άρθρο γράφτηκε για την Κερατέα. Γράφτηκε μάλλον με αφορμή την Κερατέα. Και καταλογίζει ευθέως το βάρος στους πολιτικούς ερμηνεύοντας με επιχειρήματα εναντίον τους τις ενέργειες των πολιτών. "Επειδή" λέει "θεωρούν ότι μπορέι να διοικούν πίσω από την πλάτη του κόσμου".

Και έτσι να μην ήταν, όμως, θα ήταν σκόπιμο να ξέρουμε πως μας βλέπουν αυτοί που σε λίγο θα εγκρίνουν την τέταρτη δόση μας. Εμείς πήγαμε στην πόρτα τους στο κάτω κάτω. Δεν ήρθαν αυτοί να παρακαλούν να μας δανείσουν.

Panos Konstantinidis είπε...

Έρμιππε το άρθρο δε γράφτηκε για την Κερατέα, αλλά τη χρησιμοποιεί για λάθος σκοπό. Λέει (οι εμφάσεις δικές μου

"Όλο και περισσότεροι έλληνες πιστεύουν ότι μπορούν να αγνοούν τον νόμο, με το να χρησιμοποιούν δωρεάν τα μέσα μαζικής κυκλοφορίας, με το να αρνούνται την πληρωμή διοδίων και με το να στήνουν οδοφράγματα με σκοπό την ικανοποίηση κάθε είδους αιτήματός τους"

το οποίο είναι ψευδές και δημαγωγικό. Οι Κερατιώτες δεν αγνοούνε τον νόμο, τον νόμο τον αγνοεί το νεοελληνικό κράτος με το να προσπαθεί να πρακάμψει εκκρεμείς δικαστικές υποθέσεις. Όταν υπάρχει εκκρεμής δικαστική υπόθεση σταματάνε όλες οι διεργασίες μέχρι να βγει η απόφαση. Στην Κερατέα όμως έχουμε το παράδοξο το κράτος να προσπαθεί να συνεχίσει τις εργασίες παρά τον αντίθετο και ξεκάθαρο νόμο.

Θεωρώ λοιπόν το άρθρο δημαγωγικό και αναξιόπιστο.

> Και έτσι να μην ήταν, όμως, θα ήταν σκόπιμο να ξέρουμε πως μας βλέπουν αυτοί που σε λίγο θα εγκρίνουν την τέταρτη δόση μας

Δε διαφωνώ σε αυτό. Όμως η γνώμη που έχουνε για εμάς (αν κρίνω από το συγκεκριμένο άρθρο) είναι λανθασμένη λόγω ανεπαρκών στοιχείων. Θα προτιμούσα ο δημοσιογράφος που έγραψε το άρθρο να έκανε πρώτα μια εμπεριστατωμένη έρευνα και όχι να έλεγε άλλα αντί άλλων.

ΕΡΜΙΠΠΟΣ είπε...

κ. Κωνσταντινίδη

Αρχίζω από τα δεύτερο. Την γνώμη την έχουνε καλώς ή κακώς και αυτό είναι κάτι που δεν αλλάζει. Και επειδή αυτοί μας δανείζουν και σε αυτών τα πόδια προστρέχει ο πρωθυπουργός μας συχνά πυκνά αυτή η γνώμη πρέπει να μας ενδιαφέρει μια και επηρεάζει τις ζωές μας. Δεν είναι ζήτημα περηφάνιας πλέον. Ώστε να πούμε, ας πα να σκέφτονται ότι θέλουν.

Θα επιμείνω πάντως στο ότι το άρθρο ρίχνει το βάρος στους πολιτικούς. Όσο για την Κερατέα ας είμαστε ειλικρινείς μεταξύ μας. Ο "αγώνας" δεν γίνεται για να μην αρχίσει το έργο μέχρι να επιλυθούν τα τυπικά προβλήματα. Γίνεται για να μην γίνει το έργο καθόλου. Διάλογος με προσχήματα δεν γίνεται.

Panos Konstantinidis είπε...

Έρμιππε το ότι μας δανείζουνε δεν τους δίνει όμως το δικαίωμα να δημαγωγούνε, αυτά τα δύο (δανεισμός και δημαγωγία) είναι άσχετα μεταξύ τους. Μας δανείσανε για τους δικούς τους λόγους, όχι για να έχουνε δικαίωμα στη δημαγωγία.

Ως προς το δεύτερο σκέλος συμφωνώ. Ο αγώνας γίνεται για να μη γίνει το έργο καθόλου. Υποτίθεται ότι ζούμε σε μια χώρα ισοπολιτείας και ισονομίας, δεν είδα ποτέ να γίνεται ΧΥΤΑ/ΧΥΤΗ σε εύπορες περιοχές. Ως πότε θα την πατάνε τα φτωχαδάκια;

ΕΡΜΙΠΠΟΣ είπε...

Γιατί ότι δεν μας αρέσει (ακόμη και εάν έχουμε δίκιο να μην μας αρέσει) να είναι αναγκαστικά δημαγωγία; Γιατί δεν μαθαίνουμε να αναγνωρίζουμε καλή πίστη και στους άλλους όταν τόσο μαχητικά την διεκδικούμε για τον εαυτό μας;
Εγώ προτιμώ να ξεκινώ από την καλή εκδοχή. Να βλέπω ότι ο άνθρωπος λέει απλά την γνώμη του επειδή αυτά ξέρει. Από κει και πέρα είναι στο χέρι μου να την αλλάξω αυτήν την γνώμη, αν φυσικά αυτό με ενδιαφέρει (και εν προκειμένω πρέπει να μας ενδιαφέρει). Και θα μιλήσω για δημαγωγία όταν πλέον έχω κάνω αρκετά και αντικειμενικά πολλά και παρόλα αυτά βλεπω ότι η επιμονή σε λανθασμένες εικόνες παραμένει. Έχουμε κάνει όμως αρκετά; Άποψη μου είναι πως όχι.

Panos Konstantinidis είπε...

> Γιατί ότι δεν μας αρέσει (ακόμη και εάν έχουμε δίκιο να μην μας αρέσει) να είναι αναγκαστικά δημαγωγία; Γιατί δεν μαθαίνουμε να αναγνωρίζουμε καλή πίστη και στους άλλους όταν τόσο μαχητικά την διεκδικούμε για τον εαυτό μας;

Η δημαγωγία δεν έγκειται στο ότι δε μας αρέσει, έγκειται στο ότι το άρθρο λέει ψέμματα. Λέει ψέμματα ότι ο λαός της Κερατέας αγνοεί το νόμο· στην πραγματικότητα τον νόμο τον αγνοεί η κυβέρνηση. Δεν μπορώ να αναγνωρίσω καλή πίστη σε κάποιον που ψεύδεται.

Ακόμα και από την πλευρά των δανειστών να το δεις, το άρθρο προσβάλλει και αυτούς, από τη στιγμή που δανείσανε σε ένα λαό ο οποίος "αγνοεί το νόμο" (για να χρησιμοποιήσω τα λόγια του συγγραφέα).

ΕΡΜΙΠΠΟΣ είπε...

Το να κλείνεις δημόσιους δρόμους και να πυρπολείς δημόσια περιουσία δεν είναι παρανομία; Γιατί; Επειδή γίνεται σε αντίθεση σε μια άλλη παρανομία; Επιτρέπονται αυτοί οι συμψηφισμοί; Καθαγιάζεται ένα έγκλημα όταν στρέφεται εναντίον άλλου εγκλήματος;

Ακόμη και αν ο σκοπός των κατοίκων της Κερατέας είναι ιερός τα μέσα που θα χρησιμοποιηθούν γα την επίτευξη του ελέγχονται. Ο δυτικός δικαιϊκός πολιτισμός ενδιαφέρεται και κρίνει όχι τον σκοπό αλλά το μέσον και αυτό είναι που ενοχοποιεί και τιμωρεί με βάση τους κανόνες του.

ΕΡΜΙΠΠΟΣ είπε...

Να σημειώσω ότι στην γερμανία, από όπου και οι βασικές παραστάσεις του συντάκτη του άρθρου, το κλείσιμο ενός δρόμου, ανεξαρτήτως αιτίας είναι αδίκημα και άρα παρανομία. Αφού εμποδίζει τρίτους αμέτοχους με το πρόβλημα να χρησιμοποιήσουν ένα δημόσιο αγαθό που τους ανήκει εξίσου. Οι διαφορές επιλύονται με τους θεσμούς οι οποίοι λειτουργούν και απολαμβάνουν σεβασμού.

Panos Konstantinidis είπε...

Έρμιππε

> Το να κλείνεις δημόσιους δρόμους και να πυρπολείς δημόσια περιουσία δεν είναι παρανομία;

Είναι παρανομία, δεν το αμφισβητεί κανείς. Όταν κάποιος σου παίρνει το σπίτι σου με τη βία, δικαιώνεσαι από το νόμο, αλλά με το έτσι θέλω δε φεύγει, τότε το μόνο που μένει είναι η παρανομία και η πρωτόγονη βία. Αυτή η παρανομία δεν είναι αδικαιολόγητη, αντιθέτως δε, θα έλεγα είναι αναγκαία.

> Επιτρέπονται αυτοί οι συμψηφισμοί; Καθαγιάζεται ένα έγκλημα όταν στρέφεται εναντίον άλλου εγκλήματος;

Σε μια ευνομούμενη χώρα όχι. Σε μια χώρα χαμαιτυπείο ναι.

> Να σημειώσω ότι στην γερμανία, από όπου και οι βασικές παραστάσεις του συντάκτη του άρθρου, το κλείσιμο ενός δρόμου, ανεξαρτήτως αιτίας είναι αδίκημα και άρα παρανομία.

Το ίδιο και κάθε εργασία ενώ εκκρεμεί δικαστική υπόθεση.

Ξεκινάμε από το γεγονός ότι έχουμε παρανομία επί παρανομίας. Φτάνει να δούμε ποιος έκανε την αρχή για να δούμε και ποιος φταίει. Και εκεί τα πράγματα δεν είναι και τόσο ρόδινα για την νεοελληνική κυβέρνηση.

ΕΡΜΙΠΠΟΣ είπε...

Φίλε μου, όταν αρχίσουν οι συμψηφισμοί των εγκλημάτων με βάση τις προσωπικές σταθμίσεις του καθενός δεν έχουμε απλά ανοίξει την πόρτα του φρενοκομείου. Έχουμε χωθεί για τα καλά μέσα. Μόνο η προσευχή μας σώζει μετά.

Panos Konstantinidis είπε...

Δε διαφωνούμε. Μόνο που εδώ δεν έχουμε να κάνουμε με προσωπικές σταθμίσεις, έχουμε να κάνουμε με σταθμίσεις της πολιτείας των Ελλήνων που αψηφά τους νόμους που οι ίδιοι οι πολίτες της ψηφίσανε. Ουσιαστικώς η κυβέρνηση στρέφεται εναντίων των πολιτών της με τον πιο βάναυσο και απάνθρωπο τρόπο. Εσύ θα το άφηνες να περάσει έτσι;

ΕΡΜΙΠΠΟΣ είπε...

Τους νόμους δεν τους ψηφίζουν οι πολίτες. Το πολίτευμα είναι αντιπροσωπευτικό.

Η άποψη μου για το ποιος φταίει και για την ποιότητα της κρατικής δομής βρίσκεται σχεδόν σε κάθε ανάρτηση του ιστολογίου τα τελευταία 4 χρόνια.

Panos Konstantinidis είπε...

Εμμέσως οι πολίτες τους ψηφίζουνε, καθώς δίνουνε εντολή στους αντιπροσώπους τους να τους αντιπροσωπεύσουνε και να πράξουνε εξ και προς αυτών (των πολιτών).

Συμφωνώ σχεδόν με όλα όσα γράφεις, απλώς στη συγκεκριμένη καταχώρηση θεωρώ το άρθρο υπερβολικό.